رئیس شورای اسلامی کلانشهراراک خواستار تشکیل تیم ویژه مالی در شهرداری شد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، اسماعیل تاج آباد عصر دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: شهرداری باید از ابتدای سال جدید به دنبال تحقق بودجه باشد و در این راستا یک تیم مالی ویژه هر چه سریعتر تشکیل دهد و تمام مسائل را با دقت رصد کند.
وی بیان کرد: بودجه امسال شهرداری اراک واقع بینانه و قابل تحقق است و همه تلاش ها در این راستا باید به صورت شبانه روزی به کار گرفته شود تا به هدف و نتیجه مورد نظر دست یابد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بودجه پیشنهادی سال گذشته شهرداری اراک نیز که چهار هزار میلیارد ریال بود تحقق یافته اما شش هزار میلیارد ریالی که از محل تسهیلات، اوراق مشارکت، صکوک و سایر منابع پیش بینی شده بود محقق نشد که علت آن مشکل رکود و محدودیت های بانک مرکزی بود.
تاج آباد اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری اراک پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۲۱ درصد آن جاری و ۷۹ درصد عمرانی است.
وی گفت: علاوه بر این بودجه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات، اوراق، صکوک و سایر منابع دیده شده اما این مبلغ در تبصره های بودجه لحاظ شده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بودجه ۱۴ سازمان تابعه شهرداری اراک نیز به صورت جداگانه به مبلغ یک هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
تاج آباد بیان کرد: رویکرد اصلی بودجه امسال شهرداری اراک به پروژه های نیمه تمام و تکمیل آنها و توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی است.
یک عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: برای اتمام به موقع پروژه های شهرداری همه از دولت تا مردم باید از شهرداری حمایت کنند و بخش دولتی نباید همه امور اجرای طرح ها را به شهرداری واگذار کند.
علیرضا نوربهشت افزود: در اجرای طرح های شهری باید هم زمام طرح ها و هم عمر شهروندان برای بهره مندی از آنها در نظر گرفته شود و این نکته مورد توجه جدی قرار گیرد که هر چه از زمان اجرای یک طرح بگذرد هزینه آن بیشتر می شود.
وی بیان کرد: ایجاد هر پروژه در کلانشهر اراک به منظور رفاه حال مردم و از پول آنها است بنابراین شرکت ها و بخش دولتی نباید خود را کنار بکشند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست از سفر هیات بازاریابی اتاق بازرگانی شوابن ایالت بایرن آلمان در ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه جاری به اراک خبر داد.
جمشید زند افزود: در این سفر دکتر بواخیم کنوپفر رئیس کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی شوابن و رئیس مرکز تحقیقات زیست محیطی کوماس و عضو هیات رئیسه شرکت اچ پی سی، پتر زالفرانک مدیر عامل اتاق بازرگانی شوابن، اکسل سیر مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی شوابن، انیز ازروس مدیر حوزه خاورمیانه اتاق بازرگانی شوابن، مارکوس هرتل کارشناس موسسه تحقیقاتی زیست محیطی بیفا حضور دارند.
وی بیان کرد: این هیات به منظور آشنایی با پتانسیل ها و توانمندی های واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی و مذاکرات در مورد همکاری ها و فعالیت های مشترک بین دو اتاق به اراک سفر می کنند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سد معبر دست فروشان و افزایش آنها به ویژه در مرکز شهر اراک گفت: این امر به یک معضل جدی تبدیل شده که باید برای آن چاره اندیشی شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص تخفیف عوارض و بدهی های عوارض بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید در این رابطه طرح شهرداری در نشست هفته آینده به صحن شورا ارائه شود.
ساعات کار کمیسیون ها و صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست رای گیری شد که مصوب شد ساعات کار کمیسیون ها مانند نیمه دوم سال از ساعت هشت تا ۱۱ صبح و نشست صحن علنی شورا از ساعت ۱۵ تا ۱۸عصر برگزار شود.
سهم سرمایه گذاری پردیس خودرو با ۷۰ درصد برای سرمایه گذار و ۳۰ درصد سهم شهرداری از دیگر مصوبات این نشست بود و با رای گیری اعضای این شورا مجید کلوانی به عضویت کمیسیون خدمات شهری درآمد.
اراک با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر با الحاق دو شهر سنجان و کرهرود به دامنه جمعیتی و جغرافیایی آن به کلانشهرتبدیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.