رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه: با افراطی‌گری مخالفیم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – دکتر مرتضی بانک در همایش “اعتدال فصلی نو در توسعه پایدار” و مراسم شروع مجدد فعالیت حزب اعتدال و توسعه در استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: استان مرکزی با تقدیم شش هزار شهید در دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش خود را در حفظ انقلاب ایفا کرده است و امید است که ما نیز مسیر شهدا را فراموش نکنیم چراکه قوام و دوام انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست.

وی با تاکید براینکه ابعاد هشت سال دفاع مقدس به قدری وسیع است که باید موشکافی شود، گفت: در تاریخ بشر همواره نقاط عطف و سرنوشت سازی وجود دارد که مسیر، هدف و آینده کشور را تعیین می‌کند. دفاع مقدس نیز یکی از نقاط عطف تاریخ کشور است چراکه با وجود اینکه دنیا علیه ایران تدارک دیده بود، اجازه دخالت و تعیین سرنوشت توسط ملت ایران به بیگانه داده نشد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس دوران بسیار ارزشمندی است چراکه همه با وجود شرایط دشوار در این دوران ایستادگی کردند و گرامیداشت آن برای ما امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروز نیز پرچم حفاظت از استقلال کشور به دست دیپلمات‌های کشورمان حراست می‌شود.

وی با اشاره به حرکت بزرگ دیپلمات‌های کشور در عرصه سیاست خارجی، این حرکت بزرگ را نقطه عطف دیگری در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: دنیا علیه هر کشوری که ذیل هفت منشور سازمان ملل باشد، به منظور حفظ صلح و امنیت جهان اقدام خواهد کرد، اما با تلاش‌های صورت گرفته قطعنامه‌های علیه ایران به صورت یکجا برداشته شد و می‌طلبد که سال‌ها درخصوص این اقدام بزرگ و تاریخی صحبت شود.

بانک با اشاره به اینکه متاسفانه این اقدام درخور توجه توسط برخی عناصر سیاست‌زده و افراطی که تنها امروز را می‌بینند به درستی درک نمی‌شود، گفت: بزرگی و اهمیت این اقدام توسط این افراد درک نمی‌شود و آنها با استفاده از بسترهایی که در اختیار دارند خلاف واقعیت را منعکس می‌کنند، اما در مقابل دلسوزان کشور می‌دانند و متوجهند که این اقدام جهت تحقق منافع کشور، توسعه، حفظ عزت و آینده کشور و جلوگیری از تخریب فرهنگ و اقتصاد صورت گرفته است.

وی ارزش‌هایی چون دفاع مقدس را الگویی دانست که باعث می‌شود براساس آن اجازه ندهیم در صحنه‌های مشابه اهمال شده و خدشه‌ای در امور کشور وارد شود و اظهار کرد: عمده وظایف مهم و تعیین کننده کشور برعهده احزاب است، اما به دلایل فرهنگی و تاریخی جایگاه حزب در کشور ما به درستی رشد نیافته است.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه افزود: حضور احزاب برخوردار از عناصر موثر همچون نیروهای مجرب، ساختار مدیریتی و تشکیلاتی درست می‌تواند در آینده کشور و تصمیم‌گیری‌های مفید موثر واقع شود، اما این حضور موثر تاکنون در کشور ما محقق نشده است و ضرورت دارد که برای ارتقای این تفکر و نهادینه کردن ساختار حزبی شرایط لازم فراهم شود.

وی وجود و فعالیت احزاب را ضمانتی برای توسعه اقتصادی و امنیت فکری و مدیریتی کشور دانست و با اشاره به اینکه هدف این همایش توسعه فعالیت حزبی و تشکیلاتی سیاسی است تا فرهنگ فعالیت حزبی که نیاز جدی جامعه است نهادینه شود، گفت: در جابجایی قدرت‌ها و دولت‌ها هنوز جایگاه احزاب به صورت کامل مشخص و محقق نشده است.

بانک با اشاره به شرایط استقرار دولت تدبیر و امید گفت: از زمان ناصرالدین شاه تاکنون هیچ دولتی درآمد ۷۰۰ هزار دلاری نداشته و کسب این درآمد در دولت‌های نهم و دهم در تاریخ ایران بی‌سابقه است و به همان نسبت نیز تخریب و مشکلات اقتصادی بسیاری در کشور بوجود آمده است. اگر امروز شاهد وجود مشکلات در عرصه تولید و فعالیت واحدهای صنعتی هستیم به دلیل اعمال نظرات شخصی موردی و بی برنامه است که صرفا براساس نظرات عوام فریبانه جهت کسب رضایت مردم صورت گرفته است.

وی با تاکید براینکه در دو دولت گذشته بیشترین هزینه‌ها بدون کسب نتیجه و محصول صرف شده است، گفت: یکی از مهمترین مواردی که بدون برنامه درست اجرایی شد بحث یارانه ها بود که درست در زمانی به اجرا رسید که هیچ یک از اصولی قانونی حذف سوبسیدها در اجرای برنامه مورد توجه قرار نگرفت و عملا در تامین منابع مالی لازم برای پرداخت یارانه ها مشکلاتی بروز کرد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت با حذف یارانه ها درآمدی ۲۲ هزار میلیاردی کسب کرد، اما ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شد. جای سوال است که مابه التفاوت موجود از چه منبعی تامین شد؟ هدف از حذف یارانه به منظور جلوگیری از بروز فساد و بهینه سازی وضعیت اقتصادی و بسترسازی به جهت رشد اقتصادی بود درصورتی که نتیجه ای حاصل نشد و دولت برای تامین کسری یارانه از منابع دیگر کشور برداشت کرد.

وی با اشاره به اینکه راضی کردن مردم اقدامی ارزشمند است، اما باید براساس برنامه تامین زیرساختها و پیش بینی اهداف صورت گیرد، گفت: دولت نهم و دهم ساده ترین راه تامین رفاه اجتماعی را با تزریق نقدی پول انتخاب کرد و این امر باعث افزایش نقدینگی، تورم و مشکلات اقتصادی در کشور شد.

بانک ادامه دارد: امروز دولت تدبیر و امید وارث این تخریب‌هاست، اما تاکنون تمام تلاش خود را با برنامه ریزی دقیق بر رفع مشکلات اقتصادی کشور متمرکز کرده است. دولت بلافاصله بعد از استقرار جهات اصلی را تشخیص داد و اولویت خود را رفع مشکلات اعم از کنترل تورم که ریشه اقتصادی داشت قرار داد.

وی با بیان اینکه طبق کارشناسی های صورت گرفته برای رونق در کشور باید تورم کنترل می شد و دولت با برنامه ریزی درست تورم ۴۴ درصدی را ظرف یک سال به ۱۵ درصد رساند، افزود: اقتصاد کشور وابسته به نفت است و با تحریم ها و کاهش قیمت نفت امکان رونق وجود نداشت به همین دلیل تمرکز دولت معطوف به مهار تورم شد چراکه اگر صرفا در پی ایجاد رونق در کشور می‌بود باید پول بیشتری به جامعه تزریق می‌شد و در این صورت شاهد افزایش تورم بودیم به همین دلیل دولت با برنامه ریزی درست جهت مهار تورم اقدام کرد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: همزمان با تمرکز دولت بر مشکلات اقتصادی کشور طرح اصلاح روابط خارجی و هسته ای مطرح شد و طی دو سال کارشناسان امر مسائل سیاست خارجی را با بینشی درست به پیش بردند و فضای بسته سیاسی را باز کردند. اگر این اقدام همسو با مباحث اقتصادی پیش نمی‌رفت قطعا امروز با فاجعه اقتصادی در کشور مواجه بودیم.

وی با اشاره به خدمات دیگری که دولت طی دو سال در عرصه های مختلف کشور به انجام رسانده است، گفت: در کنار همه اقدامات دولت در بحث بهداشت و درمان شایسته است و امروز با تحت پوشش قرار گرفتن مردم توسط بیمه ها و کاهش پرداختی مردم در حوزه درمان، دولت حمایت جدی در عرصه درمان از مردم را به انجام رسانده است.

بانک اضافه کرد: در ابتدای کار دولت یازدهم وضعیت دارو در کشور بحرانی بود و با وجود درآمد بسیار بالای دولت نهم و دهم، اما با مشکلات دارویی بسیاری در کشور مواجه بودیم، اما دولت یازدهم در این راستا اقدامات موثری را به انجام رساند و با برنامه ریزی براساس عقلانیت و آینده نگری برای توسعه کشور در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه مسلما اقدامات صورت گرفته برای آینده کشور کافی نیست، گفت: علیرغم اینکه هنوز فعالیت احزاب در کشور جایگاه اصلی خود را کسب نکرده و برنامه ریزی‌ها به سختی انجام می‌گیرد، اما وجود مجلسی همسو با اهداف دولت در آینده می‌تواند به طی مسیر توسعه کشور با سرعت بیشتر کمک شایانی کند.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر ایجاد شرایطی به منظور حدود حداکثری همه مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن رسانه‌ای قوی و کامل کلیه اتفاقات، طرح‌ها و سیاست‌های دولت به مردم منعکس نمی‌شود، به هر روی این تلاش در حال انجام است و زمانی به نتیجه می‌رسد که افراد همفکر و همسو با دولت در کنار آن حاضر باشند.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده توسط دولت برای حضور افرادی که تمایل حضور و حمایت از کاندیداهای خود را دارند، گفت: این هماهنگی ها باعث می‌شود که مجلس معتدل، معقول و آینده نگری داشته باشیم که با خط فکری دولت همسو هستند.

بانک آرایش سیاسی انتخابات ۹۴ را مانند انتخابات سال ۹۲ دانست و با اشاره به اینکه پذیرای افرادی که به موفقیت این آرایش سیاسی باور دارند هستیم، افزود: خط فکری حزب اعتدال و توسعه با سبقه ای ۱۶ ساله بر همگان آشکار است. ما به جد با افراطی‌گری مخالفیم. بدانید که اجازه هیچ بداخلافی و تندروی داده نخواهد شد و حتی اجازه نخواهیم داد که رقابتی بین گروه‌های همسو صورت گیرد تا انشقاق صفوف ایجاد شود.

وی تاکید کرد: احزاب باید نیروهای فعال، خوش فکر و صاحب اندیشه را جذب کنند. وظایف اصلی احزاب جذب نیرو، آموزش و ظرفیت سازی است که رکن سوم را باید اصل قرار دهیم.

رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه استان مرکزی استانی همسو و همفکر است، گفت: با حضور مسئولان ارشد استان فضای تحرک بازتر و قوی تر شده است و لازم است که مدیران همسو با برنامه های دولت وارد عرصه شوند.

بانک با اشاره به نقش اقتصادی و سیاسی استان مرکزی در کشور که همواره در حرکت‌های توسعه ای و پایدار پیشگام و پیشتاز بوده است، گفت: پیشرفت هرچه بیشتر این استان نیازمند تامین امکانات بیشتر است. استان مرکزی در عرصه‌های صنعت کار و اشتغال از عناصر فعال کشور به شمار می‌رود و تامین نیازها مسلما باعث تاثیرگذاری بیشتر این استان در آینده کشور خواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.