بازدید دانشجویان رشته مدیریت رسانه از خبرگزاری مرکز اراک

جمعی از دانشجویان رشته مدیریت رسانه مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر اراک روز دوشنبه از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان مرکزی بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، دانشجویان به همراه محمود جودکی مدرس ارتباطات در این بازدید در نشست مشترکی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان مرکزی به بحث و تبادل نظر در خصوص اخلاق و سواد رسانه ای، جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها، نحوه ارتباط و فعالیت روابط عمومی ها با رسانه، رسانه های نوظهور و شبکه های اجتماعی پرداختند.
نحوه تهیه، تولید و انتشار خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی و ضرورت رشد اخلاق رسانه ای از دیگر نکات مطروحه در این دیدار بود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان مرکزی با یادآوری فعالیت ها و تاریخچه تاسیس خبرگزاری ایرنا در کشور و استان گفت: خبرگزاری ایرنا از سال ۱۳۱۳ بعد از تاسیس رادیو برای کمک به این رسانه و تغذیه خبری دیگر رسانه های مکتوب با نام خبرگزاری پارس فعالیت خود را آغاز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) به نام خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد.
علی حیدر شاه حسینی افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری نظام هم اکنون با حضور فعال در تمام مراکز استان ها و برخی شهرستان ها دفتر خبری دارد و در سایر نقاط از طریق خبرنگاران آزاد اخبار را پوشش می دهد.
وی گزارش های خبری تولیدی، دریافتی، پژوهشی و تهیه بولتن را از جمله روش های تهیه خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید ایرادهایی در تهیه خبر و ارتباط خبرگزاری با مردم وجود داشت که این خبرگزاری با برگزاری میزگردها تخصصی با سازمان های مختلف، ختلف سعی بر رفع این ایرادها داشته است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزی استان مرکزی گفت: تبدیل رشته روابط عمومی به یکی از رشته های دانشگاهی نشان از اهمیت و جایگاه ارتباطات بین دستگاهها ها با مردم، رسانه و افراد مختلف جامعه است.
شاه حسینی رعایت اصول ارتباط را یکی از مولفه های مهم رسانه و روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی سازمان ها و رسانه ها با رعایت اصول ارتباطات می توانند در کارهای خود موفق و به حیات خود ادامه دهند.
وی تشریح تاثیر فضای مجازی بر رسانه پرداخت و گفت: هم اکنون موبایل خود به یک رسانه تبدیل شده و فرایند کار برای خبرنگار- شهروند را هموار ترکرده است.
محمود جودکی مدرس ارتباطات نیز خبرگزاری ها را از سازمانهای مهم ارتباطی دانست و گفت: ایرنا به عنوان یک رسانه با سابقه نقش موثری در جریان اطلاع رسانی دارد.
وی گفت: با توجه به پیشرفت های علوم اتباطات، نقش دانش و تخصص در رسانه ها افزایش پیدا کرده و رشته های ارتبطاات نیز در مرکز علمی کاربردی اراک به صورت تخصصی تر تدریس می شود
در این بازید به سئوالات دانشجویان در خصوص مسائل مختلف ارتباط جمعی پاسخ داده شده و آنان از قسمتهای مختلف ایرنا دیدن گردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.