نمایش فیلم های کوتاه هنری در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- در روز ملی سینما به همت انجمن سینمای جوانان اراک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و فرهنگسرای آیینه، ضمن نمایش فیلم‌های کوتاه هنری از مدیران سینماهای اراک نیز تقدیر به عمل آمد.

رحمت الله کرمی سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت روز ملی سینما  با تبیین دو مقوله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سینما، اظهار کرد: سینماها از نظر سخت‌افزاری و امکانات بصری باید پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی افزود: مردم زمانی به سینماها اقبال نشان می‌دهند که یک فیلم خوب و فاخر در آنها به نمایش درآید.

کرمی ضمن اشاره به تعدد فیلم‌های کلیشه‌ای و اکران بی‌شمار این فیلم‌ها در گیشه سینماها، گفت: اگر اقبال مردم به سینماها کم شده است یکی از این عوامل خود فیلم‌ها هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به رویکرد هنرمندان متعهد و هنرمندان غیرمتعهد در سینمای امروز ایران، گفت: هنرمند متعهد با تعهدی که دارد در ساخت یک فیلم دقت لازم را به عمل آورده و به دنبال رشد و شکوفایی است، در صورتی که در آثار هنرمند غیرمتعهد نه تنها از رشد و شکوفایی خبری نیست بلکه موجب انحطاط می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سینماگران و نویسندگان جوان کشورمان نسبت به این مسئله عنایت داشته باشند و به سمت بهتر بودن و در مسیر شکوفایی گام بردارند.

کرمی همچنین به تغییر رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل سازمان سینمایی برای پرداختن به چالش‌ها و مشکلات بخش سینما اشاره کرد و گفت: سازمان سینمایی در حال اجرای طرح‌هایی است که موجبات گسترش و بالندگی سینماها در استان‌ها را فراهم آورد تا بخش سینمایی در استان‌ها نیز فعال شود.

وی افزود: سینماگران باید نسبت به حربه‌های فرهنگی و سیاسی دشمنان آگاه باشند و آگاهانه عمل کنند.

کرمی گفت: قدرت تاثیرگذاری یک فیلم و ایفای نقش یک هنرمند بسیار بالاست و هنرمندان نیز می‌بایست جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی کمبود فضای سینمایی نداریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه فیلم “سایه‌ها هر جا بخواهند می‌روند” به نویسندگی و کارگردانی میلاد ستوده و سجاد ستوده به نمایش درآمد.

همچنین از دو سینمادار شهر اراک “احسان بیات” مدیر سینما فرهنگ و “محسن ذوالفعلی” مدیر پردیس سینمایی عصر جدید اراک تقدیر به عمل آمد.

نمایش چند فیلم کوتاه دیگر ایران و جهان و نمایش فیلم های هشت نفر از هنرجویان سینما جوان استان مرکزی که برای شرکت در نخستین المپیاد فیلمسازی و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان ساخته شده بود، از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

نمایش فیلم “می‌خواهم زندگی کنم” ساخته علی رحمانی، “تولدت مبارک” ساخته پدرام آقایی، “قهر سنگی” ساخته امید آزادخانی، “سنت کهن” اثر محمدامین محمدی، “همیشگی” ساخته سید علیرضا سجادی، “کنتور” ساخته کسری هدایت‌نیا، ” و فیلم کوتاه “انتخاب” کاری از بیتا دارابی و تقدیر از کارگردانان این فیلم‌ها پایان‌بخش این مراسم بود.

این روز ملی با حضور برخی اساتید این حوزه سعید عبدالحمیدی مسئول انجمن سینمای جوانان استان مرکزی، محمد زنده نام، ایرج کیانیان، سعید شاه حسینی، شمس الله دائی زاده در استان مرکزی و هنرجویان نوجوان به نظاره فیلم های کوتاه نشستیم و یادی هم از سینماداران شهرمان کردیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.