امام جمعه موقت اراک: مسئولان باید مسائل فرهنگی اراک را با جدیت پیگیری کنند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور در جلسه کارگروه فرهنگی ستاد برگزاری هفته فرهنگی شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با تقدیر از حضور روحانیون و ائمه جماعات و مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار داشت: فرهنگ اسلام فرهنگ کاملی است که برای تمام زمینه‌های زندگی بشری قوانین خاصی را در نظر گرفته است این فرهنگ مسائل صحیح فرهنگی را که بین مردم رایج است پذیرفته و برای سایر مسائل نیز دستورات موثری ارئه داده است.

وی افزود: مسئولان استان باید به طور جدی مسائل فرهنگی شهرستان اراک را دنبال کنند و در این راستا نام‌گذاری هفته‌های فرهنگی از اقدامات موثر به منظور حفظ ارزش‌ها، باورهای دینی و میراث فرهنگی است.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: آرامش کنونی ایران اسلامی مرهون ایثارگری شهیدان است شهدا برای پاسداری از دین و فرهنگ اسلامی پای به جبهه مردانگی گذاشتند و از دین، ناموس، فرهنگ و کشور خود دفاع کردند.

حجت الاسلام حسینی پور خاطرنشان کرد: جانثاری شهدا نشانگر اهمیت فرهنگ اسلامی است بنابراین مسئولان باید در جهت ارتقا کیفیت برنامه‌های این هفته و مستندسازی در این راستا تلاش کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشد و تعداد و نوع برنامه‌ها از قبل مشخص باشد زیرا بحث کیفی برنامه‌ها از حیث کمی آن‌ها مهم تر است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: مسئولان و حتی مردم باید تلاش کنند تا فرهنگ شهرستان اراک را به عموم معرفی کنند تا مردم ارزش این فرهنگ را دریابند و به نحو مطلوب از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگی که از اسلام و موازین اسلامی نشات بگیرد فرهنگی اصیل است همیشه در جامعه گروهی هستند که از فرهنگ سنتی تبعیت می‌کنند باید به این فرهنگ نیز تا جایی که با فرهنگ اسلامی منافات نداشته باشد احترام گذاشت.

حسینی‌پور بیان کرد: عوامل و مسئولان فرهنگی باید در این زمینه نظارت و بررسی داشته باشند تا برنامه‌هایی با کیفیت و در چارچوب فرهنگ اسلامی به مردم ارائه دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.