برگزاری پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، رئیس انجمن سینمای جوان اراک در نشست خبری پیرامون پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت:این جشنواره از دوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در فرهنگسرای آینه اراک در سه بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس برگزار خواهد شد.

عبدالحمیدی اظهار داشت: استان های فارس، مازندران، هرمزگان، گیلان، آذزبایجان غربی، کردستان زنجان و مرکزی از استان های شرکت کننده در این جشنواره هستند که به مدت پنج روز آثار خود را در جشنواره به رقابت می گذارند.
وی تصریح کرد: در بخش فیلم ۲۹۷ اثر به دبیرخانه برگزاری جشنواره رسید که شامل ۱۷۳ اثر داستانی، ۶۲ مستند، ۳۵ پویانمایی و ۶ اثر تجربی است که پس از داوری ۲۰ اثر داستانی، ۱۲ اثر مستند، ۶ اثر تجربی و ۶ اثر پویانمایی به جشنواره راه یافت که ۹ اثر آن از استان مرکزی است.
رئیس انجمن سینمای جوان اراک ادامه داد: در بخش فیلمنامه ۲۱۳ اثر به دبیرخانه رسیده که پس از داوری ۱۸۶ اثر آزاد و ۲۷ اثر اقتباسی به جشنواره راه یافت که ۷ فیلمنامه ی آن مربوط به استان مرکزی است که در جشنواره شرکت می کند.
عبد الحمیدی افزود: در حوزه عکس ۱۰۴۷ اثر به دست دبیرخانه رسید که ۹۳۷ عکس به صورت تک عکسی و ۱۹ اثر به صورت مجموع عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری ۴۹ اثر تک عکسی و یک عصر مجموع عکس به جشنواره راه پیدا کرد.
وی توضیح داد: افتتاحیه ی جشنواره دوم شهریورماه سال جاری در گلزار شهدای شهرستان اراک برگزار می شود و جشنواره از روز یک شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد و آئین اختتامیه نیز به طور کامل در بیت امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار می شود.
رئیس انجمن سینمای جوان اراک خاطرنشان کرد:در کنار برگزاری جلسات کارگاه های آموزشی عکس، فیلم و فیلمنامه، جلسات نقد و بررسی و عکاسی از جاذبه های استان مرکزی برگزار خواهد شد تا شهرهای مختلف با جاذبه های استان آشنا شوند و این جاذبه ها را منعکس کنند.
عبدالحمیدی در پایان گفت:یک سوم اعتبارات مربوط به برگزاری جشنواره را انجمن سینما گران، یک سوم با مشارکت نهادهای استان و یک سوم دیگر را اعتبارات سند فرهنگی استان تامین خواهد شد.
 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.