ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال۹۴ بیش از دوهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شده که بیش از یک هزار مورد آن اشتغال در حوزه دامپروری و شیلات بوده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمد مهدی ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طرح های ایجاد اشتغال با هدف خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت پوشش به انجام می رسد، افزود: طی سال گذشته دو هزار و ۲۳۷ فرصت شغلی در راستای توانمندسازی مددجویان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۶هزار و ۹۶۸ فرصت شغلی برای خانواده های تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح های اشتغال زایی ۲۹میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی و تسهیلات بانک های عامل هزینه شده است.

ناصری با بیان اینکه از این مبلغ ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است، بیان کرد: فرصت های شغلی ایجاد شده طی سال گذشته در قالب ۵۵ مورد طرح های کشاورزی، یک هزار و ۹۸ مورد در حوزه دامپروری و شیلات، ۱۶۸ مورد طرح های صنایع دستی، ۱۸۲مورد فعالیت های صنعتی و معدنی و ۷۳۴ مورد طرح های خدماتی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: برای اشتغال در بخش دامپروری و شیلات ۱۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، کشاورزی یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان، صنایع دستی ۷۴۵میلیون تومان، صنعتی و معدنی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای بخش خدمات نیز ۹میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

ناصری در مورد نظارت بر طرح های اشتغال نیز اظهار داشت: تاکنون ۲۳هزار و ۴۲۷ مورد نظارت و بازرسی از سوی کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در زمینه فعالیت طرح های اشتغال صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال ۹۴تعداد ۹هزار و ۴۷۸ مورد آموزش برای مددجویان کمیته امداد استان، شامل مهارت آموزی شغلی، پایدارسازی توسعه، حرفه آموزشی به دانش آموزان دبیرستانی تحت پوشش و آموزش های کارآفرینی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی انجام شده که این طرح در برنامه سال ۹۵ نیز ادامه دارد.

ناصری طرح استعدادسنجی خانواده های هفت تا ۷۰ سال تحت پوشش کمیته امداد استان را در زمینه استعدادیابی، مهارت، امکانات و ابزارهای موجود مددجویان، از برنامه های سال جاری اعلام کرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در شهریور امسال برای یک هزار و۲۳۴ مددجوی کمیته امداد استان مرکزی جشن خودکفایی برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.