برگزاری جلسه اخلاق در قرآن کریم در استانداری مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی ظهرپنجشنبه در جلسه اخلاق در قرآن کریم در استانداری مرکزی که با حضور مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار شد، افزود: برگزاری کلاس های مرتبط با مباحث اخلاقی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه هر دو هفته یکبار در دستگاه های اجرایی و در استانداری مرکزی برگزار می شود.

وی ابراز کرد: انسان همواره به دنبال دستیابی به سعادت و حیات طیبه بوده است که این مهم در پرتو پیروی از دستورات دین مبین اسلام محقق خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: دستوراتی که انسان را به قله های سعادت می رسانند تحت عنوان دستورات اخلاقی قلمداد شده اند که در کتاب آسمانی قرآن کریم بیان شده اند.

حسن بیگی افزود: علاوه بر این مهم انسان ها باید از یک واعظ درونی برای خود کنترلی و خود مراقبتی از رفتارها و اخلاق هایشان نیز برخوردار باشند.

ضرورت حاکمیت اخلاق اسلامی در جامعه

استاد و پیشکسوت قرآن کریم هم در این جلسه گفت: دین اسلام از یک منظر به سه بخش عقاید، احکام و اخلاق تقسیم می شود که متاسفانه در جامعه ی ما به بعد اخلاق کمتر اهمیت داده شده است.

عباس سلیمی ابراز کرد: اهمیت اخلاق در جامعه به لحاظ تاکیدات دین مبین اسلام و رفتار و اخلاق خوش پیامبر اسلام (ص ) از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید مردم بیش از پیش به مطالعه کتاب های اخلاقی و تشریح آیات قرآنی در خصوص اخلاق نیک بپردازند تا بتوانند با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام الگوی اسلامی اخلاق نیک را در جامعه اشاعه دهند.

سلیمی با تاکید بر جدی گرفتن مباحث اخلاقی در جامعه گفت: تکریم ارباب رجوع، برخورد خوب با خود و دیگران باید در جامعه جدی تر از قبل گرفته شود وگرنه با شرایط کنونی برخی از افراد،  این موضوعات به آفت های جامعه بدل خواهند شد.

این قاری بین المللی کشور  با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ایرانیان دارای چهره ای گرفته هستند، اظهار داشت: خوش رویی و خوش اخلاقی از ویژگی های مومن است که در رفتارهای ائمه اطهار (ع) نیز دیده می شده است.

این استاد قرآنی تصریح کرد: راه رسیدن به قله های افتخار اخلاق اسلامی پاک کردن نیت و تطهیر اندیشه است.

وی افزود: نیت پاک در مورد انجام اعمال نیک خود یکی از اعمال مورد رضایت پروردگار می باشد.

سلیمی خاطرنشان ساخت: قرآن کتاب زندگی و زیباترین الگوی اخلاقی و رفتاری مسلمانان است و تمامی افراد جامعه باید این الگو را در رفتارها و اخلاق هایشان هم در داخل خانه و هم خارج از خانه و در برخورد با دیگران رعایت کنند.

گفتنی است بعد از این مراسم با حضور مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور شعبه دوم موسسه سفینه النجاه در اراک به مدیریت حسین محمدی هزاوه افتتاح شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.