معاون استاندار مرکزی: عدم اجازه فعالیت به کارخانه سولفات سدیم در میقان تا پایان سال

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجازه فعالیت به کارخانه سولفات سدیم کنار تالاب میقان را تا پایان سال نمی‌دهیم و این کارخانه تا زمانی که مصوبات و دستوراتی که به آن داده شده را عملی نکند نمی‌تواند فعالیت کند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عزیز فیلی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت حقابه تالار میقان اراک اظهار داشت: مقرر شد تا زمانی که کارخانه سولفات سدیم مصوباتی را که در جلسات قبل تصویب شده را اجرایی نکند اجازه فعالیت به این کارخانه داده نشود.

وی افزود: در هفته آینده با جلساتی که با دستگاه‌های اجرای گذاشته می‌شود پیگیر مصوبات قبل مانند کاهش عرض جاده از ۱۲ به ۸ متر، انتقال پساب شرکت سولفات سدیم به مکان اصلی خود، ساخت پل با بتن الیافی و دیگر مصوبات اجرایی شود تا اجازه برداشت به کارخانه سولفات سدیم بدهیم.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: به منظور این که تخریب تالاب میقان را به حداقل ممکن برسانیم و همچنین شاهد کاهش آلودگی هوای شهر اراک باشیم نیازمند تصمیمات مناسب برای تالاب میقان هستیم.

فیلی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی نبود بودجه را بهانه نکنند و اینکه کارها پیش رود قدرت ریسک خود را بالا برند و کارها را شروع کنند در آن صورت اعتبارل ازم به اقدامات تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: مرور زمان نشان داده که هر کجا انسان دست به طبیعت زده مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده و تاثیرات خود را در آنجا به جا گذاشته است و در حوزه ساخت سد و بندهای خاکی دیگر مجوز احداث را نمی‌دهیم و اگر چاهی به شکل غیرمجاز زده شده آن را مسدود می‌کنیم و اجازه برداشت آب از این چاه‌ها را به افراد نمی‌دهیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اظهار کرد: گرفتاری‌های زیست‌محیطی بسیاری برای شهر اراک در رابطه با حفر چاه‌های غیرمجاز به وجود آمده است که نباید پروژه‌های جدیدی در این منطقه شروع شود و باید حجم آب تالاب میقان را افزایش دهیم.

فیلی ادامه داد: تخریب تعدادی از بندها و سدهایی که به ضرر تالاب است یکی از اقداماتی است که انجام می‌هیم و اگرعوامل مختلفی در آلودگی تاثیر دارد را جلوی آن را بگیریم تا شهر اراک بیشتر از این با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه نشود.

وی گفت: تمام دستگاه‌های دخیل در رابطه با تالاب میقان مطالعات و تحقیقاتی را جمع‌آوری شده را به یکدیگر دهند تا موازی‌کاری نشده و در رابطه با پساب‌ورودی به تالاب میقان این پساب سهم‌بندی شود و به هرکدام از دستگاه‌ها مانند کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها سهم مشخصی داده شود.

معاون عمرانی استاندارمرکزی افزود: موضوع تالاب میقان اراک موضوعی استانی و ملی است و همه مسئولان و مردم خواهان این موضوع هستند که تالاب دوباره زنده شود و آلودگی شهر اراک کاهش یاید.

فیلی بیان کرد: در کمیته‌ای متشکل از دستگا‌های اجرایی میزان حداقل آب مورد نیاز در طول سال را که حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد آب وارده به تالاب است را بررسی می‌کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.