انتقاد شدید ائمه جمعه سراسر کشور از ‌تخریب شورای نگهبان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس، ائمه جمعه سراسر کشور جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد شدید از تخریب شورای نگهبان توسط برخی افراد داخلی تاکید کردند: متأسفانه برخی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و هماهنگی با دشمنان تابلودار نظام هجمه گسترده‌ای علیه شورای نگهبان آغاز کرده‌اند و سعی در خدشه‌دار کردن این نهاد و تضعیف جایگاه قانونی شورای نگهبان دارند.

ائمه جمعه سراسر کشور ضمن هشدار شدید به این عده اعلام کردند: آنها خود بهتر می‌دانند شورای نگهبان همواره مورد حمایت امام و همچنین رهبر انقلاب بوده و ‌کسانی که داعیه پیروی از خط امام دارند نباید نسبت به وظایف قانونی شورای نگهبان بهانه‌تراشی کنند، البته آنها درصددند با فضاسازی کاذب و توهین و نسبت دروغ دادن به این نهاد مقدس حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند اما از ‌نظارت دقیق و تیزبینی شورای نگهبان پنهان نیستند. گزیده‌ای از سخنرانی امروز نماز جمعه‌ به شرح زیر است.

*وظیفه شورای نگهبان نظارت استصوابی است نه فقط نگاه کردن‌

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد‌، امام جمعه اصفهان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: مذاکره با آمریکا نباید غیر از مسئله هسته‌ای باشد و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب هم مکرراً به آن تأکید داشته‌اند.

آیت‌الله طباطبایی در ادامه با اشاره به شورای نگهبان بیان داشت: در قانون اساسی آمده‌است که شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت داشته‌باشد اما متأسفانه برخی آن را فقط نگاه کردن می‌دانند و نه نظارت کردن، چراکه نظارت به معنای جلوگیری از خطاها در انتخابات است.

وی در ادامه عنوان کرد: نظارت استصوابی یعنی طلب درستی انتخابات و ورود افراد شایسته به انتخابات و در نتیجه برگزاری درست انتخابات و اگر فردی ضد انقلاب و خطاکار بخواهد وارد انتخابات شود باید از او جلوگیری شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: از اوایل انقلاب گروه‌هایی مخالف نظارت شورای نگهبان بودند، چراکه می‌خواستند عده‌ای را کاندیدا کنند که شرایط انتخابات را نداشتند، بنابراین امام خمینی(ره) فرمودند شورای نگهبان حافظ انقلاب است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: گروه‌هایی که مخالف این سخن امام خمینی (ره) بودند صدها بار خلاف نظر ایشان را بازگو کرده‌اند و گفته‌اند که نباید نظارت استصوابی وجود داشته‌باشد.

‌*‌نظارت استصوابی حق قانونی شورای نگهبان است‌

امام جمعه تبریز در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز تبریز‌ با بیان اینکه یک عده تلاش می‌کنند وانمود کنند که با این مذاکرات هسته‌ای دیگر استکبارستیزی در ایران به پایان رسیده‌است، گفت: کسانی که محبت استکبار را در قلب خود دارند خیری در وجود آنها نیست. ‌

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ‌با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در دیدار با اقشاری از مردم اظهار داشت: در روزهای اخیر یک عده چه قلمی و چه زبانا تلاش کردند با عبارت‌های مختلف نظارت استصوابی شورای نگهبان( تایید صلاحیت کاندیداها) را زیر سئوال ببرند، اما دریغ از این مسئله که نظارت استصوابی قانونا و شرعا بر عهده شورای نگهبان است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه طبق اصل ۹۸ قانون اساسی نظارت بر همه انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، افزود: نمی‌توان با کاندیداهای فله‌ای انتخابات برگزار کرد و در تمام کشورهای دنیا مرکزی برای بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد و در این طبق قانون اساسی این موضوع بر عهده شورای نگهبان است.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری به فرمایشات رهبری درباره شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است و در همه دنیا، چنین نهادی با اسم‌ها و عناوین متفاوت وجود دارد و نظارت شورای نگهبان در انتخابات، استصوابی و مؤثر است و این نظارت بخشی از همان حق‌الناس است و باید آن را رعایت و حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال‌های اخیر مذاکرات هسته‌ای مطرح و انجام شد یک عده تلاش می‌کنند وانمود کنند که با این مذاکرات استکبارستیزی از ایران برچیده شود و طبق نظام سلطه پیش رویم.

وی تصریح کرد: یک عده با قلم‌ها و زبانا تلاش می‌کنند چهره بدتر از ابلیسِ شیطان بزرگ آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند، گفت: حتی این عده ذوق‌زده شده معتقد هستند ایران می‌تواند ژاندارم منطقه به جای عربستان و ترکیه باشد.

عضو خبرگان رهبری نسبت به تلاش و نفوذ آمریکایی‌ها با مذاکرات هشدار داد و تأکید کرد: به ما فقط در قضیه هسته‌ای آن هم به دلایل مشخص و اعلام شده از سوی مقام عظمای ولایت اجازه مذاکره داده شده‌است و در عرصه‌های دیگر اجازه مذاکره با آمریکا را نداریم و هرگز اجازه نخواهیم‌داد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا انتظار دارد ایران اسلامی بعد از برجام از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به احکام اسلامی و حمایت از نیروهای مقاومت دست بردارد در حالی که این امر غیرممکن است.

‌*نظارت شورای نگهبان با همان شکل استصوابی اهمیت دارد

امام جمعه قم در خطبه نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) گفت: نظارت شورای نگهبان با قاطعیت و با همان شکل نظارت استصوابی اهمیت دارد و همه گروه‌ها باید به این اصل توجه کنند.

‌آیت‌الله علیرضا اعرافی ‌به خطر نفوذ استکبار در لایه‌های مختلف فکری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران اشاره کرد و افزود: ما جامعه‌ای اهل تعامل هستیم ولی باید هوشیار نیز باشیم و مبادا دشمنانی که دارای پرونده‌ای تاریک و سیاه هستند، در میان ما نفوذ کنند، این مسئله‌‌ای است که رهبر معظم انقلاب هم بارها نسبت به آن تذکر داده‌اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خطر تفرقه و فروپاشی بسیاری از کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند گفت: خطر دیگر، نفوذ نرم و تصرف افکار و فروپاشی معنوی و فکری امت اسلامی هم بسیار مهم است ولی دشمنان باید بدانند که دولت و مردم عزیز ایران، از آگاهی خاصی برخوردارند و امام و رهبری دارند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد بنیان‌های اخلاقی، فکری و معنوی ما فرو بریزند و همچنین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما هم با تمام وجود در مقابل هر دو این هجمه‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: دولت پوشالی و غصبی صهیونیستی هیچ جایگاهی نداشته و سخنان آنها ارزش شنیدن هم ندارد؛ اسرائیلی‌ها بدانند که در چنگال مقاومت و فریادگران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند و کوچک‌تر از آن هستند که در مقابل موج توفنده انقلاب توان ایستادگی داشته‌باشند.

اعرافی تاکید کرد: ملت ایران در همه صحنه‌ها هوشیار بوده و به یقین، در انتخابات پیش رو هم همین هوشیاری را حفظ می‌کند؛ آرای مردم حق‌الناس است و در طول سال‌های گذشته هم به خوبی رعایت شده و انتخاباتی سالم را شاهد بوده‌ایم؛ نظارت شورای نگهبان با قاطعیت و با همان شکل نظارت استصوابی اهمیت دارد و همه گروه‌ها باید به این اصول توجه کنند، حق‌الناس به معنای رعایت همه ابعاد قانون است.

*مُهر شیطان بزرگ باید بر پیشانی آمریکا بماند

امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر گفت: توقعی که از مدیران فرهنگی جامعه است تاکنون برآورده نشده‌است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند دفاع مقدس فرهنگی هستیم.

‌آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ‌افزود‌: علت اصلی دشمنی و کینه‌ورزی آمریکا با انقلاب ایران این است که این انقلاب به منافع نامشروع آمریکا در کشور پایان داد. قبل از انقلاب، ایران سرزمینی در دست آمریکا بود و هر کاری می‌خواست در خاورمیانه انجام دهد، پایگاه اصلی آن ایران بود.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال این است که ایران به موقعیت قبل از انقلاب برگردد و به کشوری وابسته به آمریکا تبدیل شود و تمام برنامه‌ها و اهداف آمریکا این است که ایران مستقل،‌ آزاد و انقلابی به ایرانی وابسته به آمریکا تبدیل شود.

صفایی‌بوشهری با اشاره به لقب شیطان بزرگ که امام(ره) به آمریکا نهادند، افزود: مُهر شیطان بزرگ باید بر پیشانی آمریکا بماند.

وی با اشاره به نقشه‌های آمریکا برای ایجاد ناامنی در ایران گفت: آنان به دنبال این هستند که جوانان ایران را لاابالی کرده و روح انقلابی را از آنان بگیرند، لذا وظیفه مسئولان در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی دشمن سنگین است.

‌*‌جریانی در کشور به موازات مذاکرات هسته‌ای دنبال تطهیر آمریکاست

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان این که شعار مرگ بر آمریکا مطابق با آیات قرآن است، گفت: جریانی در کشور به موازات مذاکرات هسته‌ای به دنبال تطهیر آمریکاست.

‌حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ‌‌افزود: رهبری در خصوص آمریکا و نوع ارتباط ایران با این کشور استکباری همواره روشنگری داشته‌اند.

وی بیان کرد: جریانی به موازات مذاکرات هسته‌ای در کشور به دنبال این است که آمریکا را تطهیر کند.

حسینی‌صدر د ادامه گفت: این عده به دنبال زدون تفکر ضد آمریکایی در کشور هستند به طوری که در برخی از محافل شعار مرگ بر آمریکا را مخالف اخلاق اسلامی می‌دانند.

امام جمعه موقت شهر یاسوح با تاکید بر این که شعار مرگ بر امریکا کاملا منطبق با آیات قرآنی است، افزود: سراسر آیات قرآن را که بنگریم به وجوه تشابه آمریکا با استکبار پی می‌بریم.

وی گفت: این عده که به دنبال تطهیر آمریکا هستند شاید خیانت‌ها و جنایت‌های تاریخی آمریکا علیه ایران را فراموش کرده باشند.

‌‌*عده‌ای در فضای مجازی با قلم‌های مسموم از آمریکا فرشته نجات ساختند

امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در جریان مذاکرات هسته‌ای یک عده با قلم‌های مسموم در فضای مجازی این نکته را مطرح کردند که استکبارستیزی تمام شده‌است، آمریکا را بزک کنیم و از شیطان بزرگ فرشته نجات ساختند.

‌آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی‌ اظهار داشت: ‌در جریان مذاکرات هسته‌ای که با اروپا و آمریکا شروع شد، یک عده با قلم‌های مسموم در فضای مجازی شروع کردند این سه نکته را در بین مردم پخش کردند نخست این است که استکبارستیزی تمام شده‌است، دوم این بود که با نظام بین‌المللی آمریکایی کنار بیاییم و آمریکا را بزک کنیم و از شیطان بزرگ فرشته نجات به تعبیر رهبری ساختند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم مسئله اعتدال که شعار دولت بود با مسئله نرمالیزاسیون تفاوت دارد لذا نرمالیزاسیون یعنی انقلابی که در خط استکبارستیزی است و مسائل را عادی می‌کند و کارهای طرفداران استکبار را به عنوان بزک به مردم جلوه می‌دهد و نفرت مردم را کم می‌‌کند و به جایی برسیم که استکبارستیزی را از بین ببریم و مرگ بر آمریکا نگوییم و کم‌کم سفارت آمریکا هم باز شود، همچنین باید گفت این ترافیک اروپایی در هفته گذشته خطرناک است و دولت هم موضع محکمی گرفته‌است اما این امر انسان را دچار اضطراب می‌کند.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: یک روز مشاهده می‌کنیم که رئیس‌ ‌جمهور از یک کشور و دو وزیر خارجه از یک طرف به همراه گروه اقتصادی به ایران می‌آیند اینجا لذا این ترافیک اروپایی برای مردم خطرناک است همان گونه که با سابقه‌ای که از این اروپایی‌ها دیده‌ایم جز دزدی و آدم‌کشی هیچ چیز دیگری مشاهده نکردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه یک آقای وزیر بیاید با لبخند بگوید این‌ها آمده‌اند عذرخواهی کنند باید گفت آیا سر بچه را بند می‌کنید و فکر کرده‌اید مردم متوجه نمی‌شوند، چراکه این اقدام خارج کردن کشور و نظام از خط انقلاب است با این نگرش رهبری قاطعانه و قهرمانانه مقابل این قضیه ایستادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند مذاکرات ما با آمریکا فقط در زمینه هسته‌ای بود، اظهار داشت: ایشان صریحا اعلام کردند که مذاکرات ما فقط هسته‌ای بود و دیگر حرفی نخواهیم زد بر این اساس این گونه نیست که مسیر انقلاب را عوض کنیم و یک روزی چشم باز کنیم و ببینیم که مملکت همان کشور سابق شاهنشاهی شده‌است، بنابراین هیچ‌گاه این اتفاق نمی‌افتد.

‌*تضعیف شورای نگهبان با شعار امام‌گرایی در تضاد است

امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: تضعیف نهاد مقدس شورای نگهبان توسط برخی از افراد با انگیزه‌های سیاسی با شعار امام‌گرایی در تضاد است.

‌آیت‌الله محمد‌نقی لطفی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی، شرعی و رعایت بی‌طرفی کامل در احراز صلاحیت کاندیداها با شجاعت عمل می‌کند، افزود: متأسفانه برخی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و هماهنگی با دشمنان تابلودار نظام هجمه گسترده‌ای علیه شورای نگهبان آغاز کرده‌اند و سعی در خدشه‌دار کردن این نهاد و تضعیف جایگاه قانونی شورای نگهبان دارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه آنها خود بهتر می‌دانند شورای نگهبان همواره مورد حمایت امام و همچنین رهبر انقلاب بوده‌است، اظهار داشت: ‌کسانی که داعیه پیروی از خط امام دارند نباید نسبت به وظایف قانونی شورای نگهبان بهانه‌تراشی کنند، البته آنها درصددند با فضاسازی کاذب و توهین و نسبت دروغ دادن به این نهاد مقدس حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند اما ‌از نظارت دقیق و تیزبینی شورای نگهبان پنهان نیستند.

‌‌*نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات

امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استصوابی است.

آیت‌الله زین العابدین قربانی ‌نظارت شورای نگهبان نسبت به انتخابات مجلس شورای خبرگان رهبری را استصوابی دانست و خاطر نشان کرد: اصل شورای نگهبان را قانون اساسی و رهبری تایید کرده و ما نیز آن را تایید می‌کنیم و نقطه نظرهایی در این زمینه داریم که در وقتش اعلام می‌کنیم.

قربانی یادآور شد: نظارت شورای نگهبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استصوابی است.

‌*تصور نکنیم با برجام آمریکایی‌ها دست از جنایت ‌برخواهند داشت

امام جمعه موقت اراک در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک گفت: ما نباید تصور کنیم با برجام آمریکایی‌ها دست از جنایت خود برخواهند داشت این ابلیس همان ابلیس است و تغییری نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی ظهر امروز اظهار داشت: ملت ایران باید همواره ملتی با بصیرت و دشمن‌شناس باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان هیچگاه از پای نخواهند نشست و این ما هستیم که باید حرکت آنان را در زمان خود رصد کنیم و اگر رصد نکردیم از آن عبرت بگیریم.

امام جمعه موقت اراک دشمن برای از پای درآوردن این ملت اندیشکده و مراکز پژوهشی را راه‌اندازی کرده و همواره در پی توطئه بر علیه ایران اسلامی است.

حسینی ادامه داد: یکی از اقداماتی که دشمنان با توسل به آن در پی ضربه زدن به ایران اسلامی هستند شهادت بزرگان و شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است.

‌امام جمعه موقت اراک همچنین با اشاره به مذاکرات ۱+۵ و برجام، گفت: تیم مذاکره‌کننده به خوبی توانست در برابر ظلم همه قدرت‌ها ایستادگی کند و اگر دیدیم برجام به نتیجه رسید به خاطر خون شهدایی بود که جان خود را برای این اسلام فدا کردند.

حسینی اظهار داشت:‌ اسرائیل می‌گوید با برجام تا ۲۵ سال خیالمان راحت است اما ما امید داریم که آنان در ۲۵ سال آینده وجودی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: ما نباید تصور کنیم با برجام آمریکایی‌ها دست از جنایت خود برخواهند داشت این ابلیس همان ابلیس است و تغییری نخواهد کرد.

‌‌*آمریکا فارغ از نتیجه برجام برای ایران نقشه دارد

امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه گفت: نتیجه برجام هر چه باشد آمریکا برای کشور ما نقشه دارد و هشدار رهبر فرزانه انقلاب به دستگاه‌ها و مسئولان برای مراقبت در این زمینه است.

‌‌آیت‌الله شیخ مصطفی علما اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و این حرف ریشه‌دار امام(ره) است.

امام جمعه کرمانشاه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ آمریکا اشاره کرد و گفت: معظم‌له این موضوع را برای هوشیاری و مراقب مردم و مسئولان تذکر می‌دهند.

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم شرایط را مشاهده می‌کنند، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال سلطه بر تمام دنیا است.

وی شرایط به‌ وجود آمده در یمن، سوریه و سایر کشورهای منطقه را نقشه امریکا برای تسلط بر منطقه بیان کرد و افزود: اسرائیل دست‌نشانده نامشروع آمریکا در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: نتیجه برجام هر چه باشد آمریکا برای کشور ما نقشه دارد و هشدار رهبر فرزانه انقلاب به دستگاه‌ها و مسئولان برای مراقبت در این زمینه است.

این مسئول وظیفه رهبری را حرکت و برنامه‌ریزی جلوتر از سایرین توصیف کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری دائم در این مورد هشدار می‌دهند و همه ما باید بدانیم آمریکا از الان برای تحریم بعدی نقشه می‌کشد.

‌*آمریکا حتی فکر تجاوز به ایران را به خاک و گور برد‌

امام جمعه گرگان در خطبه‏‏‎های‏ نماز عبادی- سیاسی این شهرستان گفت: آمریکا حتی فکر تجاوز به ایران را به خاک و گور برد.

‌آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ‌‌با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در قبال غرب و اینکه اجازه نمی‎دهیم که دیگر آمریکا ذره‎ای به این کشور تجاوز و ورود پیدا کند، تصریح کرد: این سخنان واقعا ریشه‎ای و اساسی است و آنان باید نه تنها اجازه نفود، بلکه حتی فکر کردن به این مسئله را به خاک و گور ببرند.

‌نورمفیدی همچنین به سالروز ورود اسرائیلی‎ها به لبنان و اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: کشتار بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ پناهنده و آواره در این اردوگاه و رها کردن یک هزار و ۸۰۰ شهید فلسطینی در خیابان‎های این اردوگاه، در واقع نقطه تاریک در پیشانی رژیم غاصب اسرائیل باقی خواهد ماند.‌

*به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت

امام جمعه زنجان در خطبه‎های نماز جمعه این شهر گفت: به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

‌آیت‎الله شیخ علی خاتمی ‌‌بیانات مقام معظم رهبری را در خصوص جنایت‎های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را بهترین، محکم‎ترین، قاطع‎ترین و حکیمانه‎ترین سخنان عنوان کرد و افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری حوادث شهریور ماه در سال‎های مختلف حوادث عبرت‎آموزی است که نباید در خاطره مردم ایران کمرنگ شود چرا که اگر مردم از این خاطرات باز بمانند در شناخت راه حال و آینده کشور دچار خطا می‎شوند.

‌وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری برخی صهیونیست‎ها گفته‎اند با توجه به انجام مذاکره،۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شدیم، اما ما به آنها می‎گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولا نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

‌*آمریکا در بین ملت ایران وثوقی ندارد

امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل گفت: آمریکا هیچ وثوقی در بین ملت ایران ندارد به طوری که تمام پل‌های پشت سرش را خراب کرده‌‍است.

‌آیت‌الله سیدحسن عاملی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد عدم گفت‌و‌گو با آمریکا در غیر موضوع هسته‌ای اظهار کرد: با اینکه اصل جواز ارتباط و مذاکره با تمام کشورهاست ولی آمریکا همه پل‌های وثوق را از بین برده‌است.

وی تصریح کرد: آمریکا با یک دست آشتی می‌کند و با دست دیگر خیانت، آنها رفع تحریم همزمان را دبه کردند و درصدد وضع تحریم‌های شدیدتر و قدرتمندتر با بهانه حقوق بشر و همکاری با تروریسم و تولید موشک‌های پیشرفته هستند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها می‌گویند که چارچوب تحریم‌ها حفظ می‌شود، بعضی از آنها به ایران لبخند می‌زنند و بعضی دیگر مصوبه تحریم تهیه می‌کنند.

عاملی افزود: آنها می‌خواهند با وضع تحریم‌های حقوق بشری امتیازاتی را که ایران از توافق اتمی به دست می‌آورد، از بین ببرند آنها به بخشی از ایالات آمریکا دستور داده‌اند بدون توجه به تحریم‌های کشور آمریکا علیه ایران، تحریم‌های ایالتی را فعال نگه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آمریکا در حال مذاکره، ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند.

‌*موضع انقلاب اسلامی در قبال استکبار جهانی لایتغیر است

امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان، گفت: موضع انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی از مواضع ثابت و لایتغیر انقلاب است.

‌حجت‌الاسلام محمد صباحی ‌اظهار داشت: موضع انقلاب اسلامی در مقابله و ایستادگی در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از مواضع ثابت و لایتغیر انقلاب است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نویسندگان، گویندگان و خطبا وظیفه دارند که مباحثی را در این زمینه مطرح کنند.

صباحی با اشاره به جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) برای رای مردم ارزش ویژه‌ای قائل بودند و شورای نگهبان را به منظور صیانت از ارکان اسلامی لازم می‌دانستند.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز به تبعیت از امام راحل برای رای مردم ارزش فوق‌العاده‌ای قائل هستند.

وی تصریح کرد: صیانت از انتخابات امری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و جزء اقدامات ایشان به شمار می‌رود، رهبری اجازه ندادند که ارزش انتخابات در کشور ما کم‌رنگ شود.

صباحی افزود: رهبری در صحبت‌های اخیر خود پیرامون انتخاب به مسئله حق‌الناس اشاره داشتند و فرمودند که شورای نگهبان و نظارت استصوابی در راستای استیلای حق مردم است.

وی اظهار داشت: رای هر یک از مردم جامعه ما همانند خون آنها ارزش برابر دارد و رهبری همواره بر این مسئله تاکید دارند.

‌*کسی نباید در جهت تضعیف شورای نگهبان گام بردارد

امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد گفت: برخی با ارائه آدرس غلط و اطلاعات نادرست رابطه و دوستی با آمریکا را عامل رفع مشکلات معرفی می‌کنند در صورتی که عامل اقتدار ملت وحدت و انسجام ملی است.

‌حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ضمن اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع اقشار مردم اظهار داشت: بی‌تردید صحبت‌های معظم‌له می‌تواند الگویی برای همه مردم و مسئولان باشد.

وی افزود: صحبت‌های مهم مقام معظم رهبری در خصوص منطقه و اسرائیل می‌تواند کشتاری به مستکبران جهان باشد.

امام جمعه موقت قزوین به جایگاه مهم شورای نگهبان در کشور اشاره و تصریح کرد: امروز باید تمام لوایح، شورای نگهبان نصب‌العین تمام مسئولان و مردم قرار گیرد و کسی نباید در جهت تعضیف شورای نگهبان گام بردارد.

‌نایب‌رئیس نخست مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: برخی افراد با اطلاعات غلط و آدرس اشتباه می‌گویند که رابطه و دوستی با آمریکا تمام مشکلات را حل کرده و اقتدار ایران را رقم می‌زند اما باید دانست که تنها وحدت و انسجام ملی موجب اقتدار ما می‌شود.‌

‌*ملت ایران ‌توطئه‌های آمریکا را ‌خنثی خواهد کرد‌

امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، گفت: دشمن به دنبال تخریب روحیه انقلابی و جهادی مومنان است و باید با هوشیاری و بصیرت بخصوص در بین جوانان راه را بر دستیابی دشمن به اهدافش ببندیم.

‌حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام‌ بیان داشت: در چهارشنبه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مردم به خصوص مردم استان چهارمحال و بختیاری اعلام کردند آمریکا دشمن اصلی ماست و هرگز به اهداف شوم خود در ارتباط با ملت شریف ایران دست پیدا نخواهد کرد و ملت ایران با هوشیاری تمام توطئه‌های این کشور جنایتکار را با تکیه بر پشتوانه مردمی خود خنثی خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمن به دنبال تخریب روحیه انقلابی و جهادی مومنان است و باید با هوشیاری و بصیرت بخصوص در بین جوانان راه را بر دستیابی دشمن به اهدافش ببندیم.

‌*مردم اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها را نمی‌دهند

امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسئولان در میعادگاه نماز جمعه سمنان برگزار شد، گفت: ‌اگر دزد را از در بیرون کنید، از پنجره وارد می‌شود و سیاست آمریکایی‌ها نیز همین است تا به هر شکلی بتوانند وارد ایران شوند ولی مردم ما اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها را نخواهند داد.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ‌‌با تأکید بر اینکه دقت به توطئه‌های آمریکا نباید فراموش شود، اظهار داشت: امروز نیز غربی‌ها دست از توطئه و نیرنگ برنداشته‌اند و آمریکایی‌ها، دو توطئه نفوذ به داخل ایران و کمرنگ کردن رشد معنوی ایران اسلامی در منطقه را پیگیری می‌کنند تا بتوانند اهداف ضداسلامی خود را پی بگیرند.

شاهچراغی گفت: سخنانی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم در روزهای اخیر داشتند، بسیار راهگشاست و باید به آنها توجه داشت.

وی توصیف‌های جالب توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی از آمریکای جهانخوار را یادآور شد و گفت: آمریکا در کلام رهبری به عنوان شیطان اغواگر، فریبکار، اهل کشتار و تحریم توصیف شد و این توصیف‌ها نشان می‌دهد امروز باید همچنان مراقب دسیسه‌های دشمن بود.

امام جمعه سمنان بیان کرد: برنامه امروز آمریکا، نفوذ به داخل ایران بوده و باید مواظب بود که اتفاق ناگواری رخ ندهد.

شاهچراغی ادامه داد: اگر دزد را از در بیرون کنید، از پنجره وارد می‌شود و سیاست آمریکایی‌ها نیز همین است تا به هر شکلی بتوانند وارد ایران شوند ولی مردم ما اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها را نخواهند داد.

‌*نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات مبنای قانونی دارد

امام جمعه موقت بجنورد در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی در مصلی امام خمینی (ره) گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات به‌عنوان حق‌الناس مبنای شرعی و قانونی دارد.

‌حجت‌الاسلام رضا نوری اظهار کرد: بی‌تردید شورای نگهبان امین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت: اساسا شورای نگهبان نهادی بسیار حساس و مهم برای نظام اسلامی است که شرعیت قوانین و تطابق با قانون اساسی را انجام می‌دهد و در انتخابات نیز نقش مهمی دارد.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: متاسفانه برخی اظهار نظرهایی درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات می‌کنند.

وی گفت: این‌گونه اظهار نظرات درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات پیش رو خدشه بر انتخابات وارد می‌کند که اصلا شایسته نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان داشت: البته این افراد با این گونه اظهارات می‌خواهند به‌ سلامت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند.

وی بیان داشت: نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات اساسا مبنای قانونی داشته و باید همه آن را بپذیرند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: شورای نگهبان یادگار ارزشمند امام راحل(ره) بوده و این نهاد از ارکان مهم جمهوری اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.