فاصله معنادار تعرفه های درمانی دولتی و خصوصی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، “اکبر شوکت” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – افزود: چرا وزارت بهداشت و دولت فکری به حال اختلاف فاحش تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی نمی‌کنند.

وی با اشاره به فاصله دو تا چهار برابری تعرفه‌های خصوصی نسبت به دولتی در حوزه پزشکی گفت: چرا اجازه می‌دهند این فاصله بوجود آید و چرا فقط به فکر جیب پزشکان بخش خصوصی هستند.

به گفته وی قشر متوسط جامعه که جامعه کارگری را نیز شامل می‌شود توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند، چرا که بیمارستانی در تهران از یک کارگر سانحه دیده در مدت سه روز بستری ۱۲ میلیون تومان هزینه درمان اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه کارگران توان پرداخت هزینه‌های بخش خصوصی را ندارند، اظهار کرد: گاهی با مراجعه قشر متوسط جامعه به مراکز دولتی به دلیل نبود متخصصین کافی و نیز تجهیزات پزشکی مورد نیاز، عملیات درمانی به نحو مطلوب صورت نمی گیرد.

شوکت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارگران به دلیل برخورداری بیمارستان‌های خصوصی از پزشکان متخصص کارآمد و خبره از طرفی، و هزینه بالای آنها از سوی دیگر فقط برای تشخیص نوع بیماری به این مراکز مراجعه و پس از تشخیص، جهت درمان به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی ارائه شده توسط مراکز درمانی دولتی و تامین اجتماعی نسبت به مراکز خصوصی غیر قابل مقایسه و بسیار ضعیف است، اظهار کرد: تاثیرگذاری در حوزه درمان نیازمند انقلاب و تحول در سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور گفت: دولت باید هزینه‌های اجرای این طرح را بر عهده بگیرد و از منابعی که در اختیار دارد استفاده کند، نه اینکه هزینه‌های اجرای این طرح از جیب کارگران تامین شود.

شوکت خاطرنشان کرد: مشکلات درمانی کارگران باید در شورای عالی بیمه و با حضور مدیران سازمان تامین اجتماعی مطرح و تصمیماتی برای برطرف شدن آن اتخاذ شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.