میرگلوبیات: پروژه آب‌رسانی به شهرستان‌های استان مرکزی، تشنه بودجه است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکل آب برخی شهرستان‌های استان مرکزی یادآور شد: آب‌رسانی از سرشاخه‌های دز به شهرستان‌های استان مرکزی نیازمند تامین بودجه است.

به گزارش مرکزی دیلی ، شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت گفت: پروژه‌های ناتمام جاده‌ای در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی، بخش مهمی از مشکلات این استان را تشکیل می‌دهد و باید منابع مالی هرچه زودتر تامین شود تا تردد در مسیرهای مواصلاتی این منطقه به راحتی و بی‌دردسر صورت گیرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب برخی شهرستان‌های استان مرکزی افزود: آب‌رسانی از سرشاخه‌های دز به بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد؛ ساوه و دلیجان از جمله شهرهایی هستند که با کم‌آبی مواجه شده‌اند و این موضوع باید در اولویت برنامه‌های مسئولان استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: سال گذشته یک ردیف اعتباری به این پروژه تخصیص داده شد ولی عملا هیچ کاری صورت نگرفت؛ زیرا اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای پروژه ای که ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، راه به جایی نمی‌برد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به مسائل حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر مالی به پرسنل و بخش خدماتی بدهی دارد که باید هرچه زودتر تامین اعتبار شود؛ زیرا مشکلات هزینه دارو، تجهیزات پزشکی و کمبود پزشک عمومی در بسیاری از نقاط استان نمود پیدا کرده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: گازرسانی بسیاری از روستاهای مناطق کوهستانی باید در دستور کار قرار گیرد؛‌ همچنین شبکه‌های آب روستایی نیز که برخی به دلیل قدمت طولانی دچار پوسیدگی شده و در برخی شبکه گذاری انجام نشده، از جمله برنامه‌هایی است که باید در اولویت کار دولت قرار گیرد زیرا موجب هدررفت یک سوم منابع آب می‌شود.

وی گفت: اراک، یک شهر صنعتی است و ساوه و زرندیه نیز یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی ایران را دارند که درآمدزایی در این منطقه و بحث اشتغال را تا حدودی حل کرده ولی باعث ایجاد معضل مهاجرت‌پذیری روستا به شهر یا از شهرهای دیگر شده و به همین دلیل باید خدمات رفاهی بیشتری به ساکنان این منطقه ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: مشکل حاشیه نشینی در ساوه و زرندیه به دلیل مهاجرپذیر بودن، باعث شده علی‌رغم اینکه شهرهایی صنعتی هستند ولی رشد و توسعه مدیریت شهری در آنها متناسب نباشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.