درخواست برای پیگیری جدی انتقال کارخانه آندسازی از محدوده شهر اراک

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیاوش آقاخانی عصر دیروز در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با فعالان زیست محیطی استان مرکزی، با اشاره به مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا در سفر قبلی ابتکار اظهار داشت: در آن کارگروه تبیین شد که مردم اراک نسبت به آلودگی هوای این شهر حساس شده‌اند و باید در تصویب مصوبات دقت شود و هر آنچه قابلیت اجرایی دارد به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: در سفر قبلی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان مرکزی ۱۷ مصوبه ارائه شد که از این تعداد تنها ۵ مورد از این مصوبات تاکنون اجرایی شده و بسیاری از مصوبات به سبب عدم تامین اعتبار تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس شبکه زیست محیطی استان مرکزی تصریح کرد: نماد شهر اراک کارخانه ایرالکو بوده که این کارخانه نماد آلایندگی این شهر است و باید کارخانه آندسازی آن هرچه زودتر به خارج از محدوده شهری منتقل شود و مهلت ۲ ساله انتقال آن در حال حاضر به پایان رسیده و باید با این مهم با جدیت و قاطعیت برخورد شود.

آقاخانی با اشاره به آلایندگی بسیار زیاد ایرالکو و در معرض خطر قرار گرفتن سلامت شهروندان گفت: این کارخانه باید خطوط قدیمی را که آلایندگی بسیاری را ایجاد کرده از رده خارج و خطوط جدید را جایگزین می‌کرد که تاکنون در این راستا هیچ اقدامی انجام نشده و مشکل آلایندگی از طریق ایرالکو برای اراک به قوت خود باقی است.

وی افزود: صنایع آلاینده و صنایعی که سلامت مردم را دچار مخاطره کرده باید تعطیل شود و یا در راستای رفع این مشکل باید این صنایع اقدامات لازم را انجام دهند و علاوه بر ایرالکو پتروشیمی و پالایشگاه نیز باید در راستای رفع مشکل آلایندگی گام بردارند و عوارض آلایندگی را به منظور ایجاد و توسعه فضای سبز پرداخت کنند.

رئیس شبکه زیست محیطی استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اراک کمبود آب آشامیدنی و آب شرب است و باید در این راستا تدابیر لازم اندیشیده شود اما متاسفانه برنامه‌ریزی به منظور ایجاد صنایع آب‌برمشکلات این بخش را بیشتر کرده و مسئولان باید در این راستا گام بردارند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: رئیس سازمان محیط زیست باید از اختیارات قانونی خود در راستای مقابله با آلایندگی ایرالکو استفاده کند و تلاش در راستای انتقال کارخانه تولید آند مورد توجه قرار گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.