تهدید بانک شهر توسط رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، جمشید زند شامگاه دوشنبه در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله و نامه‌های شهرداری، بانک شهر در پرداخت تسهیلات به شهرداری همکاری نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین سال از فعالیت بانک شهر در اراک می‌گذرد و این بانک بدون پرداخت یک ریال تمامی تبلیغات خود را در تابلوی سطح شهر اراک انجام داده و از امکانات شهری و گردش مالی حساب‌های شهرداری بهره می‌برد، اما همکاری چندانی با شهرداری ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای کلانشهر اراک با بیان اینکه بانک شهر در پرداخت تسهیلات در ازای آن سود و ضمانت هم می‌گیرد، کوتاهی می‌کند، بیان داشت: اگر تعهد مسئولین این بانک برای پرداخت تسهیلات نبود شاید بودجه یک هزار میلیاردی شهرداری تصویب نمی‌شد.

زند با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری شهرداری مبالغی در بخش تملک، تسهیلات و اوراق سکوک پیش‌بینی شده است، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از بودجه هزار و ۲۱ میلیاردی بودجه شهرداری اراک از محل تسهیلات بانک شهر پیش‌بینی شده است که در صورت عدم همکاری این بانک پیشنهاد می‌شود شهرداری درخواست اصلاح بودجه را به شورا اعلام کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بانک شهر به تعهدات خود عمل نکند و بد اخلاقی انجام دهد یک چهارم بودجه محقق نخواهد شد و شهرداری باید در برابر این بد خلقی بانک شهر اقدام جدی انجام داده و نسبت به انتقال حساب‌های خود از بانک شهر اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای کلانشهر اراک در ادامه با اشاره به گذشت ۵ ماه از تصویب بودجه سال جاری گفت: در بخش املاک و اوراق سکوک نیز از برنامه عقب هستیم و اگر بررسی‌ها برای اوراق سکوک تا پایان شهریور انجام نشود، با توجه به اینکه در ۶ ماهه دوم امکان تحقق آن وجود ندارد، اصلاح بودجه امری ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعتراض به بلاتکلیفی آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار احصاء این آرا شد و بیان داشت: اگر قرار است که تصمیم تخریب این آرا اجرایی نشود، شهرداری اعلام کند تا در کمیسیون رای به تخریب صادر نشود.

وی در ادامه با اشاره به عدم تمایل اداره کل راه‌آهن بر خروج ریل از داخل شهر اراک نیز گفت: وجود ریل در منطقه فقیر نشین بدون محافظ به صلاح نیست و باید مدیریت اداره کل راه‌آهن با توجه به هزینه‌بر بودن جا به جایی به منظور ایجاد حفاظ ریل در این منطقه تدبیر ویژه اتخاذ کند.

* میزبانی از شهرداران فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های صنعتی اراک

نایب رئیس شورای کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری پنجاه و دومین اجلاس رسمی مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: دومین نشست مشترک روسای شوراها و شهرداران در سال جاری در قالب پنجاه و دومین اجلاس رسمی مشورتی ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه سال جاری به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک و ریاست مهدی چمران در اراک برگزار می‌شود.

مسعود آبایی افزود: روز اول این همایش ویژه روسای شوراهای اسلامی است و با ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در هتل امیرکبیر و با برگزاری ۴ کمیسیون تخصصی حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت و بهداشت محیط زیست و کمیسیون توسعه عمران و شهری برگزار می‌شود

وی افزود: روز دوم این همایش نیز با حضور شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها و استاندار مرکزی در سالن غدیر استانداری برگزار می‌شود.

نایب رئیس شورای کلانشهر اراک برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای معرفی شهرداران با توانمندی‌های صنعتی شهر اراک عنوان کرد و اظهار داشت: به همین منظور برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و میز تجارت‌ها در محل اسکان شهرداران و پیش‌بینی تور بازدید از صنایع مرتبط با شهرسازی پیش‌بینی شده است.

وی از استقبال خوب روسای شورای شهرها و شهرداران و کارشناسان در این همایش خبر داد و بیان داشت: این همایش با هدف تبیین سیاست‌های کلی شوراهای اسلامی کشور و بررسی مشکلات شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود.

تصویب کمک ۲۰ میلیون تومانی به کمیته امداد از محل ماده ۱۶، بررسی احداث زیرگذر در کمربندی شمالی به منظور دسترسی مردم روستای چقا به شهر و تصویب ضابطه فنی و شهرسازی از دیگر مصوبات این نشست بود.

گفتنی است در این نشست به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن از ابراهیم فلاح و مسعود رحمانی از آزادگانی که در حوزه شهرداری اراک کار می‌کنند، تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.