تصویب طرح تفصیلی تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: گره های ترافیکی در کالبد مرکزی و شریان های تردد اصلی کلانشهر اراک معضلی جدی است که یکی از این کانون های ترافیکی سنگین در میدان شریعتی و خیابان آیت الله طالقانی است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: روانسازی ترافیک شریان های تردد درون شهری اراک با طرح تقاطع غیر همسطح قابل رفع است و این مهم در دستور کار شورای ترافیک قرار گرفت.
مهدی زندیه وکیلی افزود: مطالعه طرح تفصیلی تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی از ابتدای سال جاری کلید خورده و پس از ارزیابی و مبانی علمی و کارشناسی برای تصویب به شورای هماهنگی ترافیک استان ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت این طرح از یکم شهریور ماه سال جاری از سوی شهرداری اراک آغاز می شود، بیان کرد: این تقاطع غیر همسطح از محدوده پل مشتاقی در خیابان طالقانی آغاز و تا ابتدای کوی رضوی در خیابان شریعتی به طول ۶۰۰ متر ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد که از محل منابع ملی پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: حفظ ابنیه تاریخی موجود در محدوده و حریم میدان شریعتی به خصوص موزه مفاخر استان مرکزی با حساسیت در این طرح عمرانی مد نظر است.
زندیه وکیلی افزود: وجود رودخانه قهره کهریز و تاسیسات موجود در این میدان شریعتی، امکان ساخت تقاطع غیر همسطح و زیر گذر را سلب کرده و تنها راه حل مشکل ترافیکی در این ناحیه پر تردد ساخت تقاطع غیرهمسطح است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مرکزی در خصوص ایمن سازی ورودی منطقه سنجان اراک نیز گفت: ساخت تقاطع غیر همسطح در این نقطه از کلانشهر اراک نیز در دستور کار شورای هماهنگی ترافیک استان است و طرح تفصیلی آن نیز از سوی مشاور در حال بررسی است.
وی بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع ملی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
احداث پل زیرگذر در ورودی روستای حاجی آباد در محور اراک- قم دیگر مصوبه مهم این نشست بود.
اراک در سال ۹۱ با مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور با الحاق مناطق شهری کرهرود و سنجان به کلانشهر تبدیل شد و هم اینک بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.