عضویت ۶ هزار دانش‌آموز استان مرکزی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حمید پاکپور ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر شش هزار نفر از دانش‌آموزان استان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عضویت دارند که این افراد با اجرای طرح عضویابی به عضویت درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: این اتحادیه به دنبال افزایش کمی نیست، چرا که کیفی‌سازی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی حرف اول را می‌زند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی به وجود آمد، تصریح کرد: فطرت پاک و بیدار جوانان دبیرستانی در دوران قبل از انقلاب اسلامی از میان تفکراتی که به وسیله گروه‌های مختلف ارائه می‌شد، تعالیم و اندیشه‌های ناب محمدی را برگزیده و رهنمودهای امام امت را به جان خرید و به این ترتیب در هر مدرسه به صورت خودجوش و با بهره‌گیری از حمایت مدیران، معلمان و مربیان دلسوز، کانون‌هایی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابل سایر اندیشه‌های انحرافی به وجود آورد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی به منظور دفاع از ارزش‌های اسلامی در دوران انقلاب به وجود آمده و پس از آن نیز با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه داد.

پاکپور با اشاره به اینکه این اتحادیه نخستین و ریشه‌دارترین تشکل دانش‌آموزی پس از پیروزی انقلاب است، خاطرنشان کرد: این مجموعه تاکنون نقش بی‌بدیلی در بیداری و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان ایفا کرده است.

وی حضور پررنگ در فضای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در دوران دفاع مقدس و حماسه ۱۳ آبان را از ویژگی‌های این مجموعه هدفمند دانست و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیروسازی و تربیت نیروهای طراز اول انقلاب اسلامی با شناسایی، سازماندهی و ارتقای مهارت دانش‌آموزان است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی با بیان اینکه جریان‌سازی از دیگر ماموریت‌های مهم این تشکل به شمار می‌رود، گفت: این تشکل دانش‌آموزی همسو با آرمان‌های انقلاب زمینه‌ساز حرکت‌های اجتماعی در شاکله محیط دانش‌آموزی است، چرا که به جرات می‌توان گفت حرکت‌های اجتماعی زمینه‌ساز تحولات عظیم هستند.

پاکپور تعمیق ایمان و باورهای دینی، تعمیق بصیرت و نهادینه‌سازی الگوهای رفتاری را نیز از برنامه‌های اتحادیه برشمرد و اظهار کرد: دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی با عضویت در این اتحادیه مهارت اجتماعی شدن را فرا گرفته و مسئولیت‌پذیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این اتحادیه تحت عنوان قرارگاه‌های دانش‌آموزی در مدارس دنبال می‌شود، ادامه داد: تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی انصار المهدی(عج) در راستای آشناسازی دانش‌آموزان با شیوه ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، برپایی خیمه‌های معرفت در راستای تعمیق مبانی اعتقادی دانش‌آموزان و پاسخ‌گویی به شبهات آنها و در نهایت تربیت نیروهای زبده، اجرای طرح همکلاسی آسمانی، طرح لشکر فرشتگان، اعتکاف دانش‌آموزی، اعزام مبلغ به مدارس، برگزاری نمایشگاه‌ مدرسه انقلاب، برگزاری جشنواره تابستانی با هدف افزایش سطح معرفتی و مهارتی دانش‌آموزان، طرح عضویابی هدفمند و… بخشی از فعالیت‌های این اتحادیه به شمار می‌رود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی از کسب رتبه برتر این اتحادیه از لحاظ عملکردی و خروجی نیرو در بین استان‌های سراسر کشور خبر داد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.