برگزاری همایش یک عمر سلامتی با شیر مادر در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، همه ساله روز نخست ماه آگوست در تمام جهان به عنوان روز جهانی شیر مادر و هفته شیر مادر نام گذاری شده که در واقع هدف اصلی از این نام گذاری تشویق مادران جهان به تغذیه فرزندان با شیر مادر است.

در اراک نیز این همایش ظهر سه شنبه با هدف ایجاد رویکرد تعاملی با سایر دستگاه های استانی و به ویژه حوزه سلامت استان مرکزی در مسیر فرهنگ سازی و تشویق مادران به تغذیه شیر کودک برگزار شد.

مجتبی خراجی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک در این همایش با اشاره به اقدامات حوزه شهرداری در سطح اراک اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون توانستیم در حوزه اطلاع رسانی و نشر و توزیع چندین کتاب در حوزه سلامت مادران در شهرستان اراک سبب افزایش آگاهی جامعه در این زمینه باشیم.

وی افزود: مادران به عنوان ستون و تکیه گاه خانواده محسوب شده و می توانند در چرخه حمایت خانواده بسیار موثر واقع شوند که به منظور نیل به این هدف اقدام به برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان در محل فرهنگسرای شهر اراک شده است.

خراجی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در راستای اهمیت دهی به بانوان استان این بود که توانستیم کار مشترکی را با دفتر بانوان در سال ۹۳ با عنوان همایش تجلیل از بانوان برتر استان مرکزی انجام دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری اراک گفت: برگزاری همایش پویایی و بالندگی جوانان جمعیت هلال احمر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی غرفه های سلامت در همایش های متعدد، ایجاد مرکز مشاوره ترک اعتیاد، برگزاری مسابقات بانوان، برگزاری دوره های آموزش شهروندی ویژه مدیران و مربیان مه های کودک و برگزاری دوره های آفرینش های خانگی نیز از جمله دیگر اقدامات فرهنگی بوده است.

تاکید دین اسلام بر تغذیه نوزادان از شیر مادر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: با توجه به آیات و روایات متعدد همواره دین اسلام تاکید ویژه ای بر تغذیه نوزاد با شیر مادران دارد.

حجت الاسلام صفر قربان پور در همایش روز جهانی شیر مادر، با اشاره به آیات مختلف در قرآن، مبنی بر تغذیه کودک از شیر مادر اظهار داشت: در آیات مختلف قرآن اشاره های فراوانی به این مساله شده است همچون آیه ۱۴ سوره لقمان که خداوند بر سه موضوع مهم تاکید اساسی دارد که یکی از این موضوعات دوران شیردهی مادران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در آیه ۲۳۳ سوره بقره نیز مشاهده می کنیم که خداوند جریان شیردهی برای نوزادان را دو سال کامل عنوان می کند و در این خصوص نیز تاکید ویژه ای می کند.

قربان پور با اشاره به مدت دوران شیردهی نوزادان گفت: در آیات وارده اشاره شده اگر نوزادی در ۹ ماهگی به دنیا بیاید باید مدت ۲۱ ماه از شیر مادر و اگر در شش ماهگی متولد شود باید دو سال تمام از شیر مادر تغدیه کند.

وی افزود: در تمام دنیا نیز با تحقیقات صورت گرفته دلایل علمی این تاکیدات دین اسلام مشخص شده و نشان می دهد که همه این سفارشات پیش زمینه علمی و منطقی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: کامل ترین غذا برای نوزاد شیر مادر است که می تواند از نظر تامین ویتامین ها و نیز دمای بدن کودک بسیار مناسب باشد و حضرت رسول نیز در این باره هیچ ماده ای را هم تراز با شیر مادر نمی داند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.