چشم امید گردشگری به حمایت مسئولین

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار برگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، سیدمحمد حسینی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که به صورت مشترک با شهرستان خمین در این شهرستان برگزار شد گفت: برگزاری هفته فرهنگی گام موثری جهت شناخت تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع یک شهرستان است.

وی ضمن قدردانی از همکاری فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی در واگذاری زمین جهت احداث بازارچه‌های صنایع دستی اظهار کرد: احیا و حمایت از صنایع دستی باعث ایجاد شغل و در نتیجه رونق اقتصادی خواهد شد.

حسینی محور توسعه را صنعت گردشگری عنوان و بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه به اندازه نیاز اعتبار در نظر گرفته نشده و امیدواریم با عنایت مسئولین در این حوزه رونق مطلوبی را شاهد باشیم.

این مقام مسئول اشاره‌ای به از بین رفتن برخی از بناهای تاریخی از جمله قلعه امیر مفتح خمین کرد و افزود: بناهای تاریخی بخشی از هویت و فرهنگ ما هستند که انتظار داریم با حمایت مسئولین حفظ شوند.

به گزارش ایسنا، رییس پیام نور واحد خمین نیز در این مراسم به وجود بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشکده پرستاری این شهرستان به دانشکده علوم پزشکی تبدیل شده که این اقدام گام موثری در جهت پیشرفت علم خواهد بود.

رضایی از اخذ مجوز کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی خبر داد و اظهار کرد: جهت اخذ مجوز در رشته‌های مدیریت دولتی، کارآفرینی و علوم تربیتی اقدام شده که تا به حال با این امر موافقت نشده که این زیبنده شهر امام خمینی(ره) نیست.

وی از پدیده پایان‌نامه‌فروشی انتقاد و بیان کرد: مسئولین باید در جلوگیری از این تخلف اهتمام ورزند و نمایندگان مجلس با پیگیری این امر و تصویب قانونی در این رابطه باید از پایان‌نامه فروشی جلوگیری کنند.

رییس پیام نور خمین از در نظر گرفتن اعتبار جهت توسعه کتابخانه‌های استان بالاخص دانشگاه پیام نور یاد کرد و افزود: تا به حال این مبلغ تخصیص داده نشده و از مسئولین انتظار داریم در صورت امکان این مبلغ را اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه خمین نیز در این جلسه تکریم ارباب رجوع را امری مهم تلقی کرد و گفت: زمانی که افراد به سازمانی مراجعه می‌کنند شاید یک مسئول قادر به رفع همه نیازها و مشکلات آنها نباشد ولی با برخورد مطلوب می‌تواند تسلی خاطر ارباب رجوع باشد.

حجت‌السلام سیدعلی حسینی به لزوم جدیت در بعد اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی بسیار مهم است و باید با مشارکت و همدلی بر این مشکل غلبه کنیم.

وی اکتفا به رفع مشکلات اقتصادی توسط دولت از طرف جوانان را ناکافی برشمرد و افزود: جوان امروز نباید منتظر ساخت کارخانه‌ای بزرگ توسط دولت باشد، بلکه باید با الگو قرار دادن کارآفرینان و با همتی بلند در قالب شغل‌های کوچک شروع به کار کند.

امام جمعه خمین فرهنگ هر ملت را متشکل از اعتقاد، اخلاق، فضائل، معنویات و آداب و رسوم آن ملت عنوان و بیان کرد: در جامعه اسلامی فعالیت‌های فرهنگی باید در جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با قرآن و عترت و نیز تقویت بنیه اعتقادی و تخلق به اخلاق اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در پرتو ارتقاء فرهنگ دینی است که می‌توان قله های رفیع علمی و معرفتی را فتح و همت‌های بلند را به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه در رابطه با روز معلم گفت: نباید به این موضوع نگاه صنفی داشته باشیم باید با مشارکت فکری همه دستگاه‌ها به نحو مطلوبی از مقام معلم تقدیر به عمل آورده شود.

شهریار فولادوند از مورد تقدیر قرار گرفتن ۱۱ معلم نمونه در استان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: این ارزیابی طبق شاخص‌های شهرستان، استان و کشور صورت می‌گیرد و یک نفر از ۱۱ نفر در نظر گرفته شده نیز به عنوان معلم ممتاز در بخش کشوری معرفی خواهد شد.

وی آیت الله مطهری را معلمی متعهد برشمرد و بیان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در روز بزرگداشت مقام معلم اعزام جمعی از معلمین جهت دیدار با مقام معظم رهبری خواهد بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.