پرداخت ۱۸ میلیارد ریال هزینه درمانی بابت خسارت متفرقه در سال گذشته

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا جیریایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته ۲ هزار و ۹۳۱ بار مراجعه مربوط به خسارت متفرقه داشته‌ایم که مبلغی حدود ۱۸ میلیارد ریال در این زمینه هزینه درمانی پرداخت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: تاکنون تمام پرداختی‌های مربوط به مؤسسات طرف قرارداد استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد استان تا پایان آذر ماه، مراکز تأمین اجتماعی (دولتی دانشگاهی) تا پایان آذر ماه، داروخانه‌ها تا پایان دی ماه و مراکز دانشگاهی تا پایان دی ماه سال ۹۳ پرداخت شده است.

جیریایی خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح بیمه سلامت تاکنون ۱۳۰ هزار و ۷۹۱ نفر در استان مرکزی در سامانه بیمه سلامت استان ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر از این ثبت‌نام‌کنندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان صادر و تحویل شده است.

وی افزود: تعداد ۸ هزار و ۲۳۲ نفر در ۱۰ ماهه سال گذشته با دفترچه بیمه سلامت همگانی در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی بستری شده‌اند که اداره کل رقمی معادل ۵۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال برای این بستری شدگان هزینه پرداخت کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل گفت: از جمله برنامه‌های این اداره کل به تبع از برنامه‌های راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران می‌توان به توانمندسازی بیمه‌شدگان در راستای افزایش دانش بیمه‌ای و مطالبه‌گری و همچنین خرید راهبردی سلامت به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های کاری این مجموعه و سازمان بیمه سلامت ایران نام برد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.