احیای گیوه دوزی وفس نیازمند نوآوری

به گزارش مرکزی دیلی ، محسن کریمی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی – گفت: اغلب مسافرانی که به کمیجان وارد می‌شوند گذری‌ هستند و می‌توان با ماندگار کردن آنها از این پتانسیل برای رونق شهرستان بهره برد.

وی افزود: این شهرستان نیاز به ایجاد ظرفیت‌هایی برای رونق گردشگری دارد و تحقق این مهم همکاری سازمان‌های مختلف را می‌طلبد.

این مسئول ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های ذهنی و عمرانی در راستای رونق گردشگری در یک منطقه اظهار کرد: ورود گردشگر به منطقه‌ی گردشگری، ایجاد امکانات رفاهی را می‌طلبد.

وی ایجاد زیرساخت‌ها را منوط به همکاری سازمان‌ها و ارگان ها دانست و اظهار کرد: ایجاد راه‌ و جاده مناسب و نیز ایجاد امکانات مورد نیاز باعث می شود یک منطقه‌ای گردشگری مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمیجان ایجاد زیرساخت‌های ذهنی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه مناطق گردشگری گامی مؤثر در رونق گردشگری محسوب می‌شود.

کریمی در خصوص ارتباط گردشگری با اقتصاد خاطرنشان کرد: زمانی که گردشگر به منطقه‌ای وارد می‌شود به خدماتی نیاز دارد که ارائه این خدمات ایجاد شغل و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول به استمرار تلاش در جذب سرمایه گذار تاکید و اظهار کرد: سرمایه گذار با ایجاد بستر مناسب باعث رونق گردشگری خواهد شد. این مهم همواره مورد توجه همه کشورها بوده و براین اساس باید تدابیری اندیشیده شود که سرمایه گذار به سرمایه گذاری ترغیب شود.

وی سیمای مناسب شهری را امری لازم در جذب گردشگر دانست و عنوان کرد: بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تفاهم نامه‌ای منعقد شده که به موجب آن یک سری معافیت‌های عوارضی و تسهیل در اعطای مجوز به سرمایه گذاران اعطا خواهد شد.

کریمی از روستای وفس یاد کرد و ابراز کرد: در ورودی این روستا که به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده، مجتمعی رفاهی در حال احداث است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شهرداری کمیجان اظهار کرد: امیدواریم با این تفاهم نامه و جذب سرمایه گذار شاهد رونق بیشتر گردشگری در این شهرستان باشیم.

وی به اهمیت صنایع دستی اشاره و بیان کرد: احداث بازارچه صنایع دستی را در برنامه داریم و ساخت این بازارچه از سال آینده آغاز خواهد شد.

کریمی با اشاره به هنر منبت کاری کمیجان، این شهرستان را قطب اصلی این هنر در استان مرکزی دانست و عنوان کرد: روستای سمقاور خاستگاه اصلی این هنر در استان است. چوب مورد نیاز آن از استان‌های اطراف تامین شده و هنر دستان مردم این خطه به سایر شهرهای استان و کشور صادر می‌شود.

این مسئول همچنین از هنر گیوه دوزی روستای وفس یاد کرد و افزود: جهت احیای این هنر باید نوآوری صورت گرفته و سیاست‌هایی اندیشیده شود که جوانان این روستا بتوانند از این هنر به عنوان شغلی درآمدزا استفاده کنند.

وی موقعیت کمیجان را به لحاظ جغرافیایی مطلوب عنوان و اظهار کرد: این شهرستان دروازه بخشی از منطقه غربی کشور و در نتیجه شاهد گذر مسافران زیادی است که می‌توانیم از این موقعیت جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

کریمی از برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت سین در نوروز امسال خبر داد و افزود: در کنار این جشنواره مسئولین استانی از مسافرین نوروزی استقبال خواهند کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.