تولید ۱۰ هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های صنعتی اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، سیروس سلمان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با تلاش کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۶۵ تن گوشت در کشتارگاه‌های صنعتی اراک پس از بازرسی بهداشتی سالم و قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شد.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم‌مرغ، عسل و… با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی از ۱۱۵ هزار و ۵۶۳ راس گاو، گوسفند و بز و ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۳۳ قطعه طیور گوشتی کشتار شده در کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان بازرسی بهداشتی صورت گرفت.

سلمان‌نژاد ادامه داد: همچنین ۲۱ هزار و ۶۱۵ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از قبیل فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر و بین جاده‌ای، کارگاه‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد خام دامی انجام و مقدار ۱۷۹ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک افزود: در همین ارتباط ۱۲۰ متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام صادره شامل ضبط و امحاء کالا و تعطیلی شش واحد به مدت شش ماه تا دو سال و نیز تعداد محکومیت صاحبان ۱۲ واحد به حبس از سه روز تا یک سال و ۶۱۰ میلیون ریال جزای نقدی است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.