اجرای ۱۳۸ پروژه عمرانی کوچک و عام‌المنفعه در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، احمد حاتمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی سال جاری ۱۳۸ پروژه عمرانی شامل ساخت خانه‌های عالم، مساجد، حسینیه، فضاها و اماکن ورزشی در سطح استان به اجرا در خواهد آمد. سازمان بسیج سازندگی در سال جدید برنامه‌ها و طرح‌های خود را با هدف محرومیت‌زدایی به مرحله اجرا در خواهد آورد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اجرای طرح سوادآموزی با اولویت کشاورزان و پیش‌بینی آموزش سواد به یک هزار و ۱۰۰ نفر، اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و ویزیت رایگان بیماران، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، احداث یک باب بیمارستان صحرایی و… را بخشی از برنامه‌های این سازمان طی سال جاری برشمرد.

حاتمی با اشاره به اعزام ۲۰ هزار نفر به اردوهای طرح‌ هجرت و جهادی به مناطق محروم بیان داشت: این نیروها با حضور در مناطق محروم در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه، ۱۰ و ۱۲ روزه به بازسازی مناطق محروم خواهند پرداخت.

وی از ایجاد یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: به منظور ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اجرای پروژه‌های صنایع تبدیلی اظهار کرد: در راستای اجرای این پروژه ایجاد ۸۰۰ مورد صنایع تبدیلی با هدف مهاجرت معکوس به روستاها و تکمیل پازل اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

حاتمی برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت زندگی، برگزاری کلاس در حوزه اقتصاد مقاومتی ویژه عموم مردم و تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد.

به گفته وی برنامه‌های پیش‌بینی شده با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بسیج به مرحله اجرا در خواهند آمد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.