غار نخجیر دلیجان گردشگران نوروزی را فرا می خواند

به گزارش مرکزی دیلی ، قدیری در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: غار شکوهمند و باستانی نخجیر که اواخر سال ۶۷ در جریان اجرای یک طرح عمرانی کشف شد یکی از عجایب طبیعی استان مرکزی در حد فاصل شهرهای دلیجان و نراق واقع شده است.
وی ادامه داد: این اثر ارزشمند طبیعی ملی در دامنه کوه تخت واقع شده و حکایت‌های چند میلیون ساله و جلوه‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی از شکوه غارهای آهکی را فرا روی بیننده می‌گذارد.
رئیس صنایع دستی و گردشگری شهرستان دلیجان اظهار داشت: محوطه درونی این مجموعه که کریستالیزه و دارای تزئینات بلوری و اسفنجی در کف، دیوارها و سقف است و این تزئینات از ناب‌ترین نمونه‌های موجود در غارهای جهان محسوب می‌شود.
قدیری بیان کرد: غار نخجیر دارای تالارهای متعدد و حوضچه‌های آب، راهروهای طولانی، مسیرهای چکنده و چکیده‌های بلورین بسیار متنوع و زیبا و حتی در نقاطی منحصر به فرد است .
وی با اشاره به اینکه زیباترین تالار این غار چهلستون نام دارد خاطرنشان کرد: از دیگر تالارهای غار می‌توان به سفره عروس، دریاچه، برزخ، باغ وحش و چهل چراغ اشاره کرد.
رئیس صنایع دستی و گردشگری شهرستان دلیجان ابراز داشت: وجود یک دریاچه در بخش انتهایی و زیر دست غار که دیواره، سقف و پیکره‌های اسرار آمیز آن را سنگ‌های عجیب محاصره کرده، زیبایی وصف‌نشدنی به این غار داده است.
قدیری اضافه کرد: دست خلاق طبیعت طی میلیون‌ها سال درون غار نخجیر، دهلیزها، دالان‌ها، و حوضچه‌های بی‌نظیری را خلق کرده که درکنار قندیل های زیبای آن هر گردشگری را متحیر و مبهوت می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.