صلاحی : خدمات بشردوستانه مصداق بارز همدلی و همزبانی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، عباس صلاحی روز پنج شنبه در جریان بازدید از پایگاه های ایمنی و سلامت، امداد و نجات جاده ای و کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان افزود:یکی از ماموریت های اصلی تشکل های مردم نهاد و ارگان های خیریه و مردمی باید در سال جدید نزدیک کردن لایه ها و طبقه های مختلف جامعه به همدیگر و هدایت سرمایه های معنوی و مادی در راستای برنامه های دولت باشد.

وی اظهار کرد: هلال احمر به عنوان نهادی مردمی توانسته اقدامات موثری را در تقویت پیوند های اجتماعی و حل مشکلات اقشار مختلف به ویژه آسیب دیدگان داشته باشد.

وی بیان کرد: خدماتی که این جمعیت به مردم ارایه می دهد تخصصی و اثرگذار است و این مهم باید روز به روز جدی تر دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان های تفرش، آشتیان، و فراهان ادامه داد: نیروهای فعال جمعیت هلال احمر در ایام نوروز دور از خانواده ها در پایگاه های جاده ای و شهری به مردم خدمات رسانی می کنند که تسری این روحیه و رفتار به لایه های اجتماعی می تواند نیروی عظیمی را پیشبرد امور و گره گشایی از مشکلات ایجاد کند.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار نیازمند تقویت همدلی اقشار مختلف جامعه است و توجه به این مهم امری ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در جریان بازدید از این پایگاه ها گفت: در اجرای طرح نوروزی امسال این جمعیت بیش از دو هزار نفر روز فعالیت دارند.

مرتضی سلیمی افزود: افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای ارایه مطلوبتر و سریعتر عملیات پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادف جاده ای و اسکان اضطرای آسیب دیدگان، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی با رویت نیروهای امداد، معرفی هر چه بهتر خدمات بشر دوستانه و داوطلبانه و نمایش توان بالای خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مهمترین اهداف اجرای طرح نوروزی این جمعیت است.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین در کمک به سفری ایمن و سالم، کاهش تلفات ناشی از حوادث، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان در ارایه خدمات امدادی بشر دوستانه در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف این جمعیت در اجرای طرح نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: جمعیت هلال احمر از طریق خط امدادی ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و خدمات رسانی در سوانح و حوادث به مسافران نوروزی است.

سلیمی اظهار کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت در این استان پنج دقیقه و ۴۴ ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه، ۹ دقیقه و ۱۱ ثانیه است.

وی گفت: کاهش مدت زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث یکی از برنامه های مهم و اولویت دار است.

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته در ۱۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، هشت پایگاه سیار، دو پایگاه موقت، ۱۰ پایگاه پشتیبانی مستقر در شعب اراک، ساوه، غرق آباد، محلات، خمین، دلیجان، آشتیان، شازند و تفرش آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.