اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهر اراک

فرماندار اراک از تخصیص اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریالی شهرستان اراک در کمیته برنامه‌ریزی خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از‌ اراک، حسین بختیاری درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اراک اظهار داشت: به منظور تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی جلسات کارشناسی متعددی با کارشناسان دستگاه‌ها برگزار و سعی شده تا به هر دستگاهی بر‌اساس اقدامات و پروژه های اجرایی مبالغ مورد نیاز اختصاص یابد.

وی افزود: در اختصاص بودجه به دستگاههای اجرایی‌ علاوه بر رعایت انصاف و عدالت به خواسته‌های مردم از دستگاه‌ها‌‌ توجه شده و با توجه به اینکه اعتبارات درسطح کشور و به‌تبع آن در استان کم است باید به سمتی حرکت کنیم که اعتبارات از وزارتخانه‌ها جذب شود و این امر باید به‌عنوان یک اصل در دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و مدیران توجه‌خاصی به این امر داشته باشند.

فرماندار اراک تصریح کرد: بودجه امسال دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این درحالی‌ است که شهرستان اراک به عنوان پایتخت استان است و جمعیت زیادی را در خود جای داده که بودجه‌های اختصاص یافته‌ مناسب با هر دستگاه نیازسنجی شده است.

بختیاری افزود: ۵۰ درصد‌ این میزان‌ا عتبار، ازمحل پشتیبانی مالی تامین شده و بیشترین اعتبار تخصیصی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک، مربوط به آلودگی هوا با ۹۵ میلیارد ریال است.

فرماندار اراک بر ضرورت بهره‌مندی عمومی از خدمات دستگاه‌های اجرایی گفت: همه مردم باید از اقدامات وخدمات دستگاه‌ها بهره‌مند شوند و با توجه به اینکه استان مرکزی ۱۶ استان کشور را به یکیگر متصل می‌کند و شاهراه به‌شمار می‌رود، بودجه‌اراک ۶۷٫۲۸ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: از اعتبارات کمیته برنامه شهرستان مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان بودجه توزیع شده و بنابر الزامات قانونی و ماده ۱۸۰ قانون در سال گذشته اعتبار کافی تخصیص داده نشده و این درحالی‌ است که تخصیص‌ اعتبارات در اختیار نمایندگان دستگاه‌ها نیست بلکه در اختیار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

فرماندار اراک عنوان کرد: درکمیته برنامه‌ریزی برای بهسازی روستایی یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان‌ اعتبار در نظر گرفته شده که این میزان ۸ درصد از بودجه است.

بختیاری بیان کرد: روستاها در حوزه توسعه جامعه نقشی مهم دارد، که در این راستا برای آب روستاهای شهر اراک و با توجه به اینکه آب یکی از نیازهای اصلی روستاییان است مبلغ ۲میلیارد و ۴۴ میلیون تومان معادل ۱۰درصد اعتبارات، برای آسفالت راه‌های روستایی ۱۲۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نظرگرفته شده تا راههای روستایی شهراراک مناسب سازی شوند.

فرماندار اراک به‌وضعیت صنعت در شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به این که شهر اراک به عنوان شهری صنعتی در کشور شناخته می‌شود برای زیر‌ساخت‌های شهرکهای صنعتی اراک،مبلغ ۱۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان اختصاص‌می‌یابد.

فرماندار شهر اراک به آلودگی هوای این شهر اشاره کرد و افزود: برای آلودگی هوای شهر اراک مبلغ ۵٫۹ میلیارد تومان از اعتبارات شهر اراک در نظر گرفته شده و مبالغی نیز از منابع ملی برای این موضوع در ردیف‌های استانی مشخص می‌شود که البته برای محیط زیست مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم و در عین حال به پروژه‌هایی مانند آلودگی‌هوای‌ شهر اراک از محل پروژه‌های ملی اعتبار تخصیص می‌یابد.

بختیاری درباره میزان بودجه‌برای ساخت، تعمیرمساجد و بقاع متبرکه گفت: ۱۳۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان در بودجه‌امسال به‌منظور تعمیر مساجد و بقاع متبرکه تخصیص یافته‌ و با مذاکرات انجام شده با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، مبلغ ۶۷۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان برای حوزه‌های‌علمیه درنظر گرفته شده و بودجه‌‌ای معادل مبلغ ۳۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برای اقدامات و خدمات بسیج مصوب شده است.

فرماندار اراک بااشاره به ضرورت بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: برای جهادکشاورزی اراک مبلغ ۲میلیارد و ۳۹۵میلیون تومان سهم از اعتبارات و برای بخش دامپزشکی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: برای اداره راه وشهرسازی که وظیفه خطیری درجاده‌ها و کاهش تلفات‌جاده‌ای دارد زیرا کاهش تلفات انسانی به میزان قابل‌توجهی به راه و جاده مربوط است، مبلغ ۵میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان در این بخش اختصاص می‌یابد.

بختیاری از تخصیص بودجه لازم برای توسعه خدمات آبفا در اراک خبر داد و گفت: برای آب و فاضلاب شهری مبلغ ۳میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان اختصاص یافته است که امیدواریم شاهد توسعه خدمات‌رسانی در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای آموزش به جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاهها که نیاز به آموزش و مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کاردارند، مبلغ ۴۵۰میلیون تومان بودجه اختصاص یافته است که البته برای اداره ورزش و جوانان مبلغ ۱میلیارد و ۲۶۵میلیون تومان به منظورساخت وتجهیز مکان‌های ورزشی و توسعه فعالیت جوانان اعتبار تعیین شده است.

فرماندار افزود: برای‌ اداره ارشاد شهر اراک مبلغ ۱۵۰میلیون تومان درنظر گرفته شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد شکوفایی در بخش فرهنگ و هنر اراک باشیم، همچنین برای مرمت بازار تاریخی شهر اراک و موزه‌ها و سایر اماکن تاریخی این شهر علاوه بر تخصیص مبلغ ۱میلیارد و ۲۵میلیون تومان از اعتبارات شهر اراک مبالغی از اعتبارات استانی برای میراث فرهنگی در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل و تجهیز زندانها و دیگر اقدامات ضروری در زندان‌ها مبلغ ۸۹۰میلیون‌تومان اعتبار، سازمان انتقال‌خون در شهر اراک مبلغ ۲۳۰میلیون‌تومان و برای بهزیستی مبلغ ۲۰۰میلون تومان بودجه در نظرگرفته شده است.

فرماندار اراک بیان داشت: براساس تخصیص اعتبارات، ثبت احوال و کارت‌های هوشمند ملی مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

بختیاری ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از پروژه‌هایی که در شهر اراک انجام می‌شود و در آینده انجام می‌شود، در سطح استانی هستند تامین مابقی اعتبارات آنها از طریق منابع استانی انجام می‌شود و پروژه‌ای از قبیل کتابخانه مرکزی، بیمارستان ولیعصر(عج)، بیمارستان آیت‌الله خوانساری و بازار نمونه‌ای از این طرح‌ها هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.