برپایی تجمع فاطمی در استان مرکزی

به گزارش مرکز یدیلی ، داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تسلیت و تعزیت به‌مناسبت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه مرضیه(س)، گفت: بر تمامی مردم واجب است این ایام را ارج نهاده و در راستای نهادینه‌شدن سیره عملی حضرت زهرا(س) گام بردارند.

وی با بیان این مطلب که تقارن ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام با عید نوروز مسئولیت خطیر جامعه اسلامی به‌ویژه شیعیان را دوچندان می‌کند، اظهار کرد: تمامی هیئات در حسنیه‌ها و مساجد برنامه‌های خاصی را در این ایام برنامه‌ریزی کردند که در زمان مقرر انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام چمانی در ادامه سخنان خویش خواستار حفظ شئونات اسلامی از جانب مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان شد و افزود: تمامی مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با تدوین دستورالعمل سعی در برگزاری برنامه‌های هرچه باشکوه‌تر در این ایام را دارند که با حمایت مردم عملیاتی می‌شود.

وی بابیان این مطلب که حضور مبلغان در این ایام از بروز و ظهور خرافه‌گرایی و تبلیغات سوء دشمنان جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) گردهمایی در این ایام با حضور جمعی از جامعه روحانیت برگزار شد.

چمانی هدف از برگزاری برنامه در این ایام را نهادینه‌شدن سبک و سیره آن حضرت دانست و گفت: ایام نوروز با وجود انجام صله رحم و دید و بازدید بهترین فرصت برای تداعی کردن رفتار و منش اهل بیت(ع) است؛ لذا بسیار لازم و ضروری است از این ایام نهایت استفاده را ببریم.

وی از برگزاری تجمع فاطمی در استان مرکزی خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضت فاطمه(س) در قالب راهپیمایی دستجات سینه‌زنی و زنجیر‌زنی با حضور جمعی از جامعه روحانیت، هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم صبح روز سه‌شنبه، چهارم فروردین‌ماه سال آینده از میدان شهدا به‌سمت مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.