زندوکیلی : نوروز ، بهترین فرصت عرضه پتانسیل‌های گردشگری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – همایش مشترک شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی با حضور کلیه شهرداران استان در ساختمان معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد.

در این جلسه مهدی زندیه‌وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به نامگذاری روز ۲۵ اسفندماه به عنوان روز شهردار که از سال آینده به صورت رسمی در تقویم کشور به ثبت خواهد رسید، گفت: این نامگذاری مقدمه خوبی برای رفع مسائل و مشکلات و همچنین تقدیر از خدمات شهرداران است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ به دلیل ارتباط با مردم، مهمترین شغلی است که در جهت خدمات‌رسانی به جامعه تلاش دارد و افزود: شهرداران برآیند مردم یک جامعه هستند و امید است که با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق در جهت توسعه و رشد شهرها عمل کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به سال ۹۳ که کمترین مشکلات در حوزه شهرداری‌ها را در استان شاهد بودیم، گفت: کمترین تبعات منفی را در عملکرد شهرداری‌ها در سال جاری شاهد بودیم و با ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه فنی و حراستی به جمع‌بندی قابل قبولی در خصوص عملکرد شهرداری‌ها دست یافتیم.

وی با اشاره به ایام نوروز، بر آراستگی و زیبایی شهرها به منظور جلب نظر شهروندان و میهمانان تاکید کرد و افزود: ایام نوروز بهترین فرصت جهت عرضه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در شهرهاست و از این طریق می‌توان دیدگاه افراد را جهت جلب سرمایه‌گذار تغییر داد.

قائم مقام ستاد خدمات سفر استان مرکزی تصریح کرد: آراستگی شهرها با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه باید در شأن این روزها باشد. شهرداری نهادی مردمی و اجتماعی است و باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه همسو با مردم حرکت کرده و برنامه‌هایی شایسته را در این ایام تدوین کند.

وی بر همکاری و هماهنگی ستادهای شهرستانی در ایام نوروز تاکید کرد و با اشاره به حضور نوبت کشیک در این ستاد گفت: شهردار و یا معاون وی باید حتما در نوبت کشیک ستاد خدمات سفر حضور داشته باشند تا در صورت بروز مسئله، امور به سرعت سازمان یابد و با توجه به عضویت سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این ستاد در صورتی که نیاز به اقلام تبلیغاتی در حوزه توسعه گردشگری شهرستان‌ها وجود داشته باشد از طریق میراث فرهنگی استان اقدام شود.

وی افزود: باید سلایق و علایق مردم را بدانیم و براساس آن فضایی برای جذب مردم و فروش اقلام آنها ایجاد کرده و در کنار آن بر اساس پتانسیل‌های شهری گردشگران را جلب کنیم.

زندیه‌وکیلی با اشاره به اینکه سال ۹۳ سال آغازین برای فعالیت برخی شهرداران در استان مرکزی بود، اظهار کرد: خوشبختانه نظمی که در دولت از نظر بودجه‌ای و امور دیگر وجود دارد باعث شده است که مدیران و مسئولان با سازکار و نظام فنی موجود آشنا شوند. شهرداران در سال آینده در کنار برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی که برای امور شهری تدوین شده لازم است برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اداره شهر لزوما توسعه آن را به دنبال ندارد، اضافه کرد: به منظور توسعه شهرها آماده دریافت نظرات و پیشنهادات به منظور اجرای طر‌ح‌های ویژه در شهرستان‌های استان هستیم. اجرای سالانه یک طرح ویژه در شهرستان‌ها باعث می‌شود که بعد از چهار سال اقدام شایسته‌ای جهت توسعه شهر انجام گرفته باشد.

وی همچنین خواستار دقت مسئولین شهر به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز شد که در این راستا لازم است اکیپ‌هایی به منظور نظارت فعال باشند و افزود: در این ایام پایان سال نیز کلیه کندمان‌های شهری باید متوقف شده و بعد از پایان تعطیلات از سر گرفته شوند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تاکید کرد: باید فرصت ها را جهت جلب سرمایه‌گذار به کار گرفت و این امر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

انجام پروژه‌های چندمنظوره‌ در نراق به منظور جلب گردشگر

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه محمود مرادی شهردار نراق با اشاره به اینکه چنین همایش‌ هایی باید هر دو ماه یکبار به منظور بررسی مسائل شهری برگزار شود، گفت: طبق تصمیمات قبلی مقرر شده بود که کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان به منظور جذب سرمایه‌گذار در استان تشکیل شود که متاسفانه تاکنون این امر میسر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نوروز بهترین فرصت برای شناساندن پتانسیل‌های گردشگری به میهمانان و گردشگران است، عنوان کرد: استان مرکزی به لحاظ ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی، پتانسیل بسیاری در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار دارد و این موضوع در قالب یک حرکت مردمی در شهر نراق با جدیت از سال‌های اخیر آغاز شده است.

شهردار نراق تصریح کرد: به منظور جلب گردشگر پروژه‌های چندمنظوره‌ای همچون اصلاح باغات و کاشت نمونه‌های گیاهی وابسته به اقتصاد مردم مانند زرشک و گل محمدی انجام گرفته است که البته امکانات شهرداری در این راستا به صورت کامل پاسخگو نیست. در صورت اخذ کمک می‌توان ظرف پنج سال آینده این پروژه چندمنظوره را به اتمام رساند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.