وعده پایان فاز اول طرح بافت فرسوده روستای انجدان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهرشاد افروز ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت ۱۵ مهرماه و روز روستا برگزار شد، اظهار کرد: اجرای بافت فرسوده با ارزش یکی از طرح‌هایی است که بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده که دو روستای انجدان و وفس استان به عنوان روستاهای هدف برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی بیان کرد: طرح بافت فرسوده باارزش در روستای وفس از سال گذشته آغاز شد که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: در اجرای طرح بافت فرسوده با ارزش پس از بازدید از سه هزار روستا در سطح کشور ۴۰ الگو بر اساس اقلیم، معیشت و… در هر روستا تهیه شد که در هر شهرستان الگوی مورد نیاز به اجرا درخواهد آمد.

افروز ادامه داد: بازسازی غیراصولی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های این طرح در روستاهای مورد هدف است که انتظار می‌رود روستاییان در اجرای این طرح و استفاده از الگوها همکاری لازم را با بنیاد مسکن داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اساسی برای دستیابی به توسعه روستایی توجه به عمران و گسترش آن در هر روستاست، گفت: با توجه به جایگاه کشور و نقش‌‌آفرینی روستا در اقتصاد توجه به این موضوع و توسعه عمرانی روستاها مورد توجه مسئولان و دولتمردان قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی یکی از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که توسط بنیاد مسکن در سطح روستاهای کشور در راستای بهبود وضعیت عمرانی اجرا شده است که این طرح روند توسعه روستا را بر عهده دارد.

افروز با اشاره به اینکه طرح هادی توسعه همه‌جانبه روستا را به دنبال دارد، اظهار داشت: این طرح با در نظر گرفتن توسعه فضاهای کاربردی روستا با اهدافی از پیش تعیین شده، امکان گسترش روستا و تغییر کاربری در روستاها را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا شد، بیان کرد: تاکنون این طرح برای ۸۸۳ روستای استان تهیه و در ۱۱۹ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است که در طرح هادی اصلاح معابر و زیرساخت‌های موجود در روستاها فراهم می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی تاکید کرد: طرح هادی طرحی مشارکتی است و با توجه به اعتبارات دولتی و شرایط موجود در کشور نیازمند مشارکت و حضور جدی اهالی روستا در اجرای این طرح هستیم تا بتوانیم درصد بیشتری از عملیات طرح هادی را در روستاها پیش ببریم.

افروز با تاکید بر اینکه اجرای طرح هادی روستایی در برنامه پنجم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری‌های سال ۹۰ این طرح باید در ۸۲۶ روستا اجرا می‌شد که با توجه به تغییرات آماری در ۸۸۳ روستای زیر ۲۰ خانوار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه صدور سند برای منازل روستایی یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسکن است، گفت: بنیاد مسکن استان با مشارکت اداره اسناد و املاک تاکنون ۵۷ هزار سند روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را صادر کرده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان مرکزی تاکید کرد: با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت کشور طرح ایجاد روستای گردشگری مطرح شد که در استان مرکزی این طرح در روستای هزاوه در حال تهیه است که پس از تصویب، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

افروز ادامه داد: ارائه خدمات فنی یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن بوده که خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.