مجوز فعالیت ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حامد یحیی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز و ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری، به ویژه برای واحدها و صنایع کوچک است، عدم همکاری وزارتخانه‌های مرتبط در تامین زیرساخت‌ها را از جمله مشکلات شرکت شهرک‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: براساس قانون دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز موظف هستند زیرساخت‌ها را تا جلوی درب واحدهای صنعتی انتقال دهند که متاسفانه چند سالی است این اقدام صورت نمی‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: این عدم همکاری باعث شده تا شرکت شهرک‌ها به منظور تامین این زیرساخت‌ها از منابع داخلی هزینه کند که این هزینه‌ها موجب افزایش قیمت حق انتفاع می‌شود و این افزایش قیمت موجب عدم رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی نیز مشکل عمده شهرک‌های صنعتی استان را کمبود زیرساخت عنوان کرد.

محمدرضا عاشوری گفت: تامین زیرساخت‌ها توسط شهرک‌های صنعتی یکی از مشکلات بخش صنعت کشور است که اکنون هزینه‌ها را در این بخش افزایش داده است.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به افزایش تعداد متقاضیان برای استقرار در شهرک‌های صنعتی تامین زیرساخت‌های فیزیکی و خدماتی امری ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند، تصریح کرد: پایین بودن قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی به منظور سرمایه گذاری حداقل خواسته صنعتگران و سرمایه گذاران می‌باشد.

عاشوری با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با توجه به وجود مشکلات توفیقات خوبی داشته و توانسته است با هزینه‌ای که بابت زمین دریافت می‌کند حداقل زیربناهای مورد نیاز را در شهرک‌های صنعتی را ایجاد کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.