جان گرفتن فعالیت های انتخاباتی در استان مرکزی

با پایان یافتن زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی، انتخابات در این استان همچون سایر استان های کشور کلید خورد و از سوی دیگر، حرکت ها برای انتخابات ریاست جمهوری با داغ شدن کاسه انتخابات در پایتخت، در استان مرکزی هم جان تازه ای گرفت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، به گفته رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی، بیش از شش هزار نفر برای رقابت های انتخاباتی در حوزه های شهری و روستایی استان ثبت نام کردند که افزایش حدود هفت درصدی ثبت نام کنندگان نشان از استقبال از انتخابات و رقایت های آن و پرشور بودن فضای انتخاباتی شوراهاست.

ابولقاسم نصرالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه، از مجموع کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پنج هزار و ۷۶۵ نفر را کاندیداها مرد و ۲۹۷ نفر را کاندیداهای زن تشکیل می دهند اضافه کرد: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی در این دوره از انتخابات چهار هزار و ۹۵۴ نفر و کاندیداهای شوراهای اسلامی شهری در این استان را یک هزار و ۱۰۸ نفر تشکیل می دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز شده است و پس از طی مراحل قانونی اسامی تایید صلاحیت شده ها اعلام می شود.

خبرها از ثبت نام داوطلبان شورای شهر اراک نشان می دهد اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو به هماورد انتخابات شوراها آمدند، همچنین علاوه بر ثبت نام اعضای شورای قبلی به جز یک نفر، چهره های مطبوعاتی نیز در مسان داوطلبان دیده می شود.

اهمیت انتخابات ۲۴ خرداد علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هم زمانی آن با انتخابات شوراهای شهر و روستا است، در کنار فعالیت ها برای انتخابات شوراها، فعالیت های ستادهای انتخاباتی داوطلبان احتمالی ریاست جمهوری در استان مرکزی هم پنهان و آشکار جان گرفته است.

چهره های سیاسی استان، در مرکز استان که از ماهها قبل با تشکیل جلسات خانگی و محفلی زمینه های ایجاد ستادهای انتخاباتی را فراهم کردند اکنون آشکارتر وارد این عرصه شدند و با گرفتن جا و مکان، در حال مقدمه چینی برای ورود به فعالیت های پرشور انتخاباتی پس از ثبت نام داوطلبان و اعلام صلاحیت ها هستند.

استان مرکزی از جمله استان های آرام و امن کشور است که فضای آرامی را در انتخابات های گذشته سپری کرده است و از سویی همواره مشارکت قابل قبولی را در انتخابات داشته است.

امید آن می رود در این دوره هم با رعایت اخلاق انتخاباتی، مردم استان مرکزی برگ زرین دیگری را در انتخابات پرشور وآگاهانه رقم زنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.