آغاز طرح درختکاری در ۱۲۸ هکتار از اراضی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این آیین اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و زن و مرد با کاشت یک اصله نهال در توسعه فضای سبز شهر اراک مشارکت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین با یادآوری فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و حراست از منابع طبیعی گفت: فضای سبز و توسعه آن روحیه امید و شادابی را در جامعه گسترش می دهد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور به شمار می آید و از ارزش والایی برخوردار است.

وی آحاد مردم را در برابر حفظ و حراست از منابع طبیعی و فضای سبز مسوول دانست گفت: مراتع و جنگل ها از سرمایه های مهم ملی هستند که برای حفاظت و صیانت از آنها به ‏همکاری و هم افزایی جامعه و دستگاه های اجرایی از جمله رسانه ها نیاز است.

وی اضافه کرد: وجود بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی و استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه در این استان به ویژه کلانشهر اراک، ایجاد فضای سبز بیشتر را در این شهر ضروری کرده است که برای عملیاتی شدن این مهم نقش مردم بسیار موثر است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: برای استفاده بهتر از ارضی موجود در کلانشهر اراک بهتر است نهال های مثمر کاشته شود و از کاشت درختان غیر مثمر خودداری شود.

شهردار اراک نیز در این آیین گفت: ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز از سال گذشته در نقاط مختلف کلانشهر اراک از قبیل روستای چقا، پارک کلاله و اراضی محدوده دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک آغاز شده که حدود ۳۰۰ هکتار آن انجام شده و تا پایان سال ۱۳۹۷ همه این طرح عملیاتی می شود.

محمد ابراهیم عباسی بیان کرد: یکصد و ۲۸ هکتار درختکاری در روستای چقا، ۳۰هکتار در پارک کلاله و۴۰ هکتار در اراضی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک مهمترین برنامه های شهرداری این شهر در هفته درختکاری بوده است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه های فعال در کلانشهر اراک آلاینده محسوب می شوند اما مدیران این صنایع هیچ اقدامی در خصوص ایجاد فضای سبز ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این آیین گفت: در هر هکتار از اراضی روستای چقا و پارک کلاله بیش از یک هزار اصله نهال کاشته شده است.

کیومرث محمودی بیان کرد: از اقشار مختلف مردم انتظار می رود تا در حفظ و نگهداری فضاهای سبز ایجاد شده در نقاط مختلف شهر بیش از پیش کوشا باشند.

طرح ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز به منظور کاهش آلودگی هوای اراک از سال گذشته در کلانشهر اراک آغاز شد که بر اساس آن باید در هر سال ۲۰۰ هکتار فضای سبز در نقاط مختلف ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی، اعضای شورای اسلامی اراک و جمعی از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

سرانه فضای سبز اراک در حال حاضر ۲۷ و دو دوهم درصد است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.