مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی: مصوبات کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی اجرایی شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام حسن هنرمند سخنرانی پیش از خطبه‌‏های این هفته اظهار داشت: در رابطه با مقام شهید و شهید شده صحبت کردن بسیار دشوار است زیرا قرآن کریم در باره آنان می‎فرماید که آنها زنده‌اند و نزد پرودگار خود روزی می‌‏خورند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) درباره شهیدان می‎فرمایند که بالاتر از شهادت در راه خدا و کشته شدن در راه حق خوبی وجود ندارد و این خوبی فوق همه خوبی‎ها و خیرها است.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی تصریح کرد: امام علی(ع) نیز در دعاهای خود از خدا می‎خواهد که جایگاه و منزلت شهدا را به وی عنایت کند، با ارزش ترین مرگ کشته شدن در راه خدا است.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به ادای دین به شهدا گفت: اگر ما نمی‌توانیم حق شهدا را انگونه که در شان آنان است ادا کنیم می‎توانیم به اندازه درک و فهم خود از آنان یاد کرده و از خانواده‎های این عزیزان تقدیر کنیم.

وی افزود: امروزه بالاترین نعمتی که خدای متعال به یک ملت می‎دهد امنیت است، آرامش تنها با گفتن نیست بلکه باید در دل بنشیند، امروز که اطراف ایران در کشورهای همسایه آتش جنگ و کشت و کشتار خون آشامان امنیت این کشورها را برهم زده ایران اسلامی به برکت خون شهدا دارای امنیت و آرامش است.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی تصریح کرد: این امنیت و آرامش تنها با هدایت و امامت ولی امر ما حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از خود گذشتگی و جان فشانی شهد و جانبازان و ازادگان و صبر و تحمل خانواده‌های آنان به وجود امده است.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این فرصتی که امروز در اختیار ما است باید در اره ترویح فرهنگ ایثار و شهادت بکار گرفته شود تا جامعه خود را از گزند دشمن بیمه کنیم، همه باید در این راستا قدم برداشته و از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

وی افزود: مصوبات کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با اهتمام ویژه اجرا شود، ساماندهی گلزار شهدا نیز باید با انجام بهسازی و مناسب سازی مزار شهدا انجام شود، تکریم خانواده‌های شهدا نیز در دستور کار مسئولان باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.