امضا تفاهم‌نامه همکاری واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمد محمدی، مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در این نشست، این شرکت را یکی از شرکت‌های مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه عنوان کرد و افزود: در این واحد تولیدی به دنبال راهکارهایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی ارتباط با جامعه دانشگاهی را یکی از مهمترین گام‌ها در دستیابی به این هدف عنوان کرد و گفت: ارتباط دانشگاه با صنایع زمینه‌های جدید اشتغال را فراهم کرده و در روند تحقق خودکفایی صنعتی از ضروریات است.

محمدی با اشاره به تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال شده است افزود: اینگونه اقدامات نمی‌تواند روند رو به رشد تولید را متوقف کند.

وی تحریم‌ها را زمینه‌ساز دستیابی به موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شرایط موجود یک ضورت است گفت: واگن‌پارس به عنوان قطب صنعت ریلی کشور در برنامه‌های خود توجه به تولیدات کیفی مبتنی بر نیاز بازارهای جهانی را در دستور کار دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا نظام‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز در این نشست تاسیس شرکت‌های دانش بنیان را با تکیه بر پتانسیل علمی و پژوهشی دانشگاهیان و صنعتگران، گام بلند جامعه دانشگاهی در راستای توسعه و رونق اقتصادی کشور دانست.

وی انتقال تکنولوژی را مهمترین شاخص افزایش تولید و بهره‌وری دانست و گفت: تعامل صنعت با دانشگاه می‌تواند فرآیند انتقال دانش بومی را تسهیل کرده و در این مسیر موثر واقع شود.

علیرضا نظام‌آبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اراک با امضای این تفاهم‌نامه با واگن پارس به دنبال توسعه اشتغال و استفاده از توانمندی مهندسان و متخصصان جوان بومی کشور است.

وی ایجاد بسترهای همکاری دانشگاه با صنایع را از اولویت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: مشارکت دو سویه زمینه‌ رونق اقتصادی در استان را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های چند جانبه صنعتی و علمی میان شرکت واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضا شد. نیازسنجی اشتغال با رویکرد صنعت و دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی و آموزشی، استفاده از توانمندی‌های بومی دانش‌آموختگان و جامعه دانشگاهی و بررسی راهکارهای توسعه صنعت ریلی با رویکرد علمی و فناوری از مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.