هفته نامه وقایع استان مرکزی و آرزوهای بر باد رفته هفت هزار شهروند

به گزارش مرکزی دیلی ، در این مطلب آمده است: شهرنشینی و افزایش جمعیت یکی از ویژگی های عصر حاضر است و این پدیده در ایران از شتاب زیادی برخوردار است و اغلب برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگتر و تثبیت جمعیت در نواحی روستایی، روستاها به شهر تبدیل می شوند.

تبدیل شدن روستاها به شهر به دلیل اینکه اغلب بدون برنامه ریزی صورت می گیرد، مشکلات و نگرانی های زیادی را به وجود آورده و با بزرگتر شدن شهرها مشکلات ریز و درشت آنها بیشتر و بیشتر شده است.

شاید در ابتدای امر تبدیل روستاها به شهر برای ساکنان آن خوشایند باشد و از اینکه روستای محل زندگی آنان به شهر ارتقا یافته خوشحال باشند ولی با گذشت زمان و تغییر نکردن چهره و بافت روستایی مجله ها و جاده ها نگرانی هایی برای آنان رقم می خورد.

ساکنان شهرهای تازه تاسیسی چون داود آباد که ساکنان آن باید عوارض شهرنشینی هم بپردازند، آرزوهایی چون حمل و نقل شهری، مهندسی شهرسازی و عقب نشینی کوچه ها و معابر، امکانات ورزشی ، فرهنگی، تفریحی و اجتماعی دارند که همگی بر باد رفته است.

روایتی از رویای خانه دار شدن و کابوس های مردم منطقه فوتبال اراک،ˈ تفکیک جنسیتی در موسیقی، حذف عنصر خلاقانه زنˈ، بازگشت و سکوت رئیس شورای شهر، چشمه های آبگرم محلات در آستانه نابودی، تاریخ در آیینه زمان و واحد اراک یکی از درخشانترین واحدهای دانشگاه آزاد کشور است، از دیگر عنوان های هفته نامه وقایع استان مرکزی است.

هفته نامه وقایع استان مرکزی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی ˈنیره یوسفی رادˈ با مشی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منتشر می شود.

هم اینک ۵۶ نشریه محلی در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و ۴۴ نشریه چاپ و در اختیارعلاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.