نماز جمعه گذشته شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر، اظهار داشت: اتفاقات رخ داده در فرانسه توطئه‌ای برای بمباران تبلیغاتی علیه مسلمانان و اسلام در غرب است.

وی افزود: دشمنان اسلام و در راس آنها صهیونیست‌ها به گونه‌ای این بازی‌ها و توطئه‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند که عامل این اقدامات وحشیانه را مسلمانان معرفی کنند و جلوی پیشروی اسلام را بگیرند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام هر روز به بهانه‌ها و بازی‌های مختلف سعی می‌کنند تا هویت اسلام را زیر سوال ببرند و مانع از این شوند که اسلام به عنوان قدرت نخست در جهان مطرح شود.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد، تصریح کرد: دستگاه‌های جاسوسی و سرویس‌های فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی هر روز این مسائل و توطئه‌ها را سازماندهی می‌کنند تا به جامعه اسلامی ضرر بزنند.

وی ادامه داد: پس از توطئه جریان حمله به نشریه و راهپیمایی و اتفاقات رخ داده در این کشور و واریز کمک‌های چندین میلیون یورویی به این هفته‌نامه ورشکسته، این نشریه در یک اقدام موهن در شمارگان ۵ میلیون جلد و به چندین زبان دنیا منتشر شده و به ساحت مقدس پیامبر توهین کرده است.

امام جمعه اراک با محکوم کردن توهین به پیامبر (ص) و اعلام تنفر از کاریکاتور توهین‌آمیز ایشان گفت: ساحت پیامبر (ص) آن قدر با عظمت است که با اقدام چند نفر جاهل و خودفروخته از شخصیت این بزرگوار کاسته نمی‌شود.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه ترور در هر کجا که باشد، تفاوتی ندارند و در اصل محکوم است، اظهار داشت: اما باید به این نکته توجه داشت که ریشه این ترورها به دشمنان اسلام و تروریسم غرب بر می‌گردد.

وی بر ضرورت بیداری و هوشیاری مسلمانان، علمای دنیای اسلام و زمامداران کشورهای مسلمان تاکید کرد و افزود: این اقدامات که توسط افرادی خودفروخته انجام می‌شود و با عواطف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از مسلمانان دنیا بازی می‌کند، توسط نخست‌وزیر انگلیس و سخنگوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شود.

امام جمعه اراک علت این توطئه‌های دشمنان و توهین به پیامبر را قدرت اسلام و ترس دشمنان از قدرت مسلمانان بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: خطوط قرمزی که توسط نظام و رهبری ترسیم شده است باید به طور صددرصد رعایت شود.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ظالمانه و جاهلانه بودن تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد: نباید خیلی به آمریکا و برداشتن تحریم‌ها امید داشته باشیم و حقوق هسته‌ای را به مذاکرات گره بزنیم.

وی افزود: ملت ایران با همت و تلاش باید اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را جدی بگیرد و با عزم ملی تلاش کند تا اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی که کلید موفقیت و برای ملت ایران در این برهه کارگشاست محقق شود.

خطیب جمعه اراک با اشاره به ۲۹ دی ماه، روز هوای پاک بر رعایت سهم هر فرد در حفظ هوای پاک تاکید کرد و ادامه داد: شهروندان می‌توانند در زمان‌هایی که نیاز جدی به استفاده از وسیله نقلیه شخصی ندارند جهت کاهش آلودگی از این وسایل استفاده نکنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی هوا به دلیل تردد ماشین و مصرف گاز خانگی است، احداث فضای سبز و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خانگی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که هر فرد می‌تواند با رعایت آن از آلودگی جلوگیری کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.