کسب درآمد ۱۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریالی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان مرکزی « حسن میرزاخانی » افزود: هشت هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال از این در آمد وصولی استانی است که نسبت به سهمیه مصوب شده ۱۱۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: شش هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال از درآمدهای امسال استان نیز وصولی ملی استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی بیان کرد: این درآمدها توسط دستگاه های اجرایی استان از محل درآمدهای عمومی شامل درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم، حاصل از فروش کالاها و خدمات، جرائم و تخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول شده است.

میرزاخانی اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی با وصول هشت هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال از محل در آمدهای عمومی شامل در آمدهای مستقیم و غیر مستقیم ۹۵ درصد از سهم درآمدهای عمومی کسب شده امسال استان را به دست آورده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاه های اجرایی را دارد.

وی بیان کرد: میزان درآمدهای حاصل از مالیات های مستقیم در این مدت چهار هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال بوده و این درآمدها ۵۵ درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می شود.

دبیرکارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی ادامه داد: درآمدهای حاصل از وصول مالیات های غیرمستقیم استان شامل مالیات بر کالاها و خدمات امسال سه هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال است که ۴۰ درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می شود.

میرزاخانی بیان کرد: میزان وصولی سایر دستگاه های اجرایی به جز اداره کل مالیاتی از کل وصولی های استان در این مدت بالغ بر ۴۵۴ میلیارد ریال بوده که پنج درصد از در آمدها را شامل می شود.

وی ادامه داد: ناحیه انتظامی منطقه ای مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان امسال به ترتیب با حجم وصولی ۳۲۸ میلیارد ریال و ۸۶ میلیارد ریال در اولویت های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی درآمد مصوب استانی در سال جاری را ۱۰ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این در آمدها نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۸ و سه دهم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی افزود: مالیات بر ارزش افزوده استان امسال دو درصد افزایش داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.