سلیمی: فساد اداری بستر بروز مشکلات اجتماعی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه مرکزی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در کارگروه مشترک اجتماعی و فرهنگی استان و شهرستان که در حاشیه برگزاری آیین هفته فرهنگی محلات در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه شخصیت‌های بزرگ و طبیعت محلات فرهنگ غنی این دیار را رقم زده است، گفت: گل در نقاط مختلف کشور وجود دارد اما این هنرمندان شهرستان بودند که محلات را به قطب پرورش گل در کشور بدل کرده‌اند.

وی در ادامه راه مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی را استفاده از دو سلاح مبارزه رو در رو و تقویت فرهنگ عنوان کرد و با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: مهمترین راه برای کاهش این معضل علت‌یابی و دنبال کردن مباحث فرهنگی است.

سلیمی تأکید کرد: اگر تا پایان سال نتوانیم یک درصد از آمار طلاق در کشور را کاهش دهیم مشخص خواهد شد که عملکرد مطلوبی در این عرصه نداشته‌ایم و برنامه‌ها تاکنون موثر نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتباط نسل جوان با آموزه‌های دینی و اسلامی کمرنگ است، افزود: بهترین راه برای آشنایی این نسل با فرهنگ غنی دینی آشنایی با مسجد است. در حال حاضر کشور در معرض تندبادهای شدید اعتقادی قرار گرفته است که به موجب آن ناهنجاری‌های اجتماعی خودنمایی می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۱۲ سال پیش موجی در کشور به راه افتاد که نظام را ناکارآمد نشان دهد و متأسفانه بخشی از این موج به علت عملکرد نادرست و کوتاهی برخی از مسئولین به این ناهنجاری‌ها دامن زده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید با هوشیاری از کوتاهی دوری کنند و از ایجاد فضای مشکل‌آفرین بپرهیزند، اظهار کرد: فسادهای مالی و اداری از دیگر معضلات امروز جامعه ماست. فساد اداری بستر بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

سلیمی تصریح کرد: باید در مقابل شکل‌گیری فرقه‌های بدلی در استان ایستاد و خطر ظهور آنها را جدی گرفت چراکه به اسم اسلام باعث بروز انحرافات ذهنی می‌شوند. دشمن همواره قصد داشته است با آلوده کردن فضای ذهنی فرزندان مانع پیشرفت کشور شود پس باید در این عرصه هوشیار بود و هوشیارانه عمل کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.