رییس شورای اسلامی شهر اراک: ریالی از جیب دولت بابت کاهش آلودگی پرداخت نشده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وقایع استان،رئیس شورای اسلامی شهر اراک در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک از محل عوارض شهرداری پرداخت شده است گفت: تاکنون در اجرای پروژه‌های طرح جامع آلودگی هوا یک ریال از منابع دولت هزینه نشده است.
کیومرث محمودی افزود: اعتبار طرح هایی که در این مدت در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک اجرا شده و یا در دست اجرا است از عوارض پرداخت شده مردم تامین شده است.
وی با تاکید براینکه اراک جزو هشت شهر آلوده کشور است که توجه به ایجاد طرح های مختلف برای کاهش آلودگی آن ضروری است خواستار تخصیص اعتبار برای کاهش آلودگی هوای این شهر شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه دولت باید مسئولیت اجرای این پروژه‌ها را بر عهده بگیرد و هزینه‌های اجرای ان را تامین کند اظهار داشت: مسوولان نیز در این راستا باید به تعهدات خود عمل کند تا طرح های بیشتری در شهر به مرحله اجرا درآید.
وی با انتقاد به عدم تخصیص عوارض آلایندگی دولتی گفت: بســیاری از مســئولان نیز در مصاحبه های خود با رسانه ها اقدامات انجام شده را بخشی از طرح جامع کاهش آلودگی عنوان می کنند در حالی که یک ریــال از این پروژه ها از اعتبار عمومی پراخت نشده اســت .
وی از رسانه نیز خواست در راستای اطلاع رسانی و روشنگری منبع تامین اعتبار و ردیف بودجه ای را از مسئولین سوال کنند.
تا پایان دی ماه بودجه شهرداری و سازمانها را ارائه شود
وی گفت: دستورالعمل بودجه امسال ابلاغ شده و سیاست های خوبی دارد که شهرداری باید بر اساس قانون ، بودجه خود را تا پایان دی ماه امسال اعلام کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به حضور در همایش روسا و شهرداران کلان‌شهرها تصریح کرد: در این همایش در مورد لایحه‌هایی که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی از جمله قانون بودجه سال ۹۴ قرار دارد به تبادل نظر پرداخته شد.
محمودی تاکید کرد: در این همایش مقرر شد تا هر شهر با توجه به میزان درآمد خود بسته‌های حمایتی از بهسازی و نوسازی شهر خرمشهر را که به مثابه پیشانی دفاع مقدس در کشور به شمار می‌رود، بر عهده بگیرد.
وی با اشاره به آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۲ شهرداری بدون داشتن آیین‌نامه مشخص به استخدام نیروی انسانی مورد نیاز ‌پرداخته است که امید می‌رود با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی گزینش و روند استخدام در شهرداری‌ها ساماندهی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: با تصویب دایمی شدن اجرای طرح مدیریت خدمات کشوری تحولی شگرف در مدیریت شهری سطح کشور رخ خواهد داد.
رویکرد توسعه ای شورای دور چهارم
عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز در سخنرانی قبل از دستور این نشست گفت: شورای شهر طبق قانون نقش سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارتی در بحث مدیریت شهری دارد.
مجید کلوانی افزود: شورای شهر دوره چهارم با تلاش و پیگیری های مختلف از ابتدای فعالیت خود تاکنون طرح های بنیادین و تحول گرایی را با رویکرد توسعه ای مصوب کرده است.
وی ادامه داد: اجرای پروژه نهضت آسفالت، تعریض جداول فرسوده و پیاده روسازی، خط انتقال آبهای سطحی شهر، تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح شهید فتحی و روگذر شهید فتاحی و بازگشایی مسیر و ادامه بلوار مهارت و عقب نشینی بیمارستان آیت الله خوانساری از دیگر اقدامات شورای اسلامی کلان شهر اراک بوده است.
کلوانی عنوان کرد: طرح توسعه آرامستان، آماده سازی و افتتاح واحد پذیرش سازمان آرامستان، راه اندازی واحد اتوماسیون و اقدامات اساسی در ساماندهی بافت قدیمی و عمران و آبادانی در این سازمان از دیگر اقدامات بوده است.
آوار برداری از عملکرد گذشته را انجام میدادیم
در ادامه این نشست رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه شورای دور چهارم در آغاز به کار با کوهی از مسائل و مشکلات مواجه بود و تقریبا در ۱۵ ماه گذشته با ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به ارث مانده، آواربرداری از مشکلات و عملکرد گذشته را انجام داده ایم.
کیومرث محمودی افزود: تعهدات از پیش تعیین شــده و پروژه های نیمه تمام در حالی به ما شورای دوره چهارم محول شــدکه قرار بود ۹۰ درصد هزینه اجرای پروژه ها از محل فروش املاک و ساختمان های محقق شود که به دلیل رکود کلی ملک و مسکن در کشور، این پیش بینی محقق نشد و تنها ۱۵ میلیارد تومان از این محل نصیب شهرداری شد.
وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای دور چهارم اغلب هیچ اعتقادی به اجرای برخی پروژه های مصوب نداشته اند و صرفا به دلیل تعهدی که ایجاد شده بود مجبور به اجرای پروژه ها شده اند.
متاسفانه در گذشته براساس اینکه هر شخصی که رابطه و رانت داشته است می توانسته قوانین را دور بزند و اعمالی را در شهرداری انجام دهد اما امروز دیگر چنین مبحثی عملی نیست زیرا در ۱۴ ماه گذشــته تلاش شده جلوی این مسایل گرفته شود و در همین راستا نیز شیوه نامه های مورد نیاز در سرمایه گذاری، کمیسیون ماده ۵ و … پیش بینی و تدوین شده است.
وی تصویب آیین نامه تبلیغات و تابلوهای شهری برای اولین بار در اراک و ضابطه مند شدن تابلوهای تبلیغاتی و تهیه آیین نامه ماده ۱۷ شهرداری که در ۱۴سال عمر شورا انجام نشده بوده را از دیگر اقدامات مهم شورای دور چهارم بیان داشت.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه تفویض اختیاراتی که به شــخص شهردار در این دوره داده شده است در ۳۵ سال گذشته بی سابقه بوده است اظهار داشت: این اقدام شورا به منظور کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرعت انجام خدمات به همشهریان بوده است.
محمودی در ادامه با انتقاد از جذب نیروی انسانی در دوره های گذشــته گفت: در حال حاضر شــهرداری ماهانه حدود ۴ میلیارد تومان حقوق به پرســنل خود می پردازد که این رقم دو برابر شــهرداری همدان اســت.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ نفر به صورت دائمی و فصلی در شهرداری مشغول به کار هســتند که این مسئله به نوعی فاجعه محسوب میشود چرا که شهرداری در قبال عوارض دریافتی موظف ارایه خدمت می باشد نه ایجاد اشتغال.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.