برگزاری نشست کارگروه حمایت از بیماران خاص استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در نشست کارگروه حمایت از بیماران خاص استان مرکزی اظهار داشت: انجمن‌های مردمی در کنار بخش دولتی بار عظیمی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان را به دوش می‌کشند.

وی تصریح کرد: امروزه خدماتی که این انجمن‌ها ارائه می‌دهند نه تنها کمتر از بخش دولتی نیست، بلکه هم پای دولت در کنار مردم بوده و به امر خدمت‌‌رسانی مشغول هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به برنامه تحول نظام سلامت خاطر نشان ساخت: اجرای برنامه تحول نظام سلامت یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است که در این برنامه توجه ویژه‌ای به بیماران خاص و تسهیل نیازهای درمانی و رفاهی بیماران سخت درمان شده است.

فتح‌آبادی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد، بیان داشت: از این تعداد هشت هزار نفر بیماران این استان هستند که انجمن حمایت از بیماران خاص نیز تاکنون خدمات زیادی را به این قشر ارایه کرده است.

وی گفت: سالانه بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال صرف هزینه بیماری‌های خاص در کشور می‌شود که از این میزان هفت هزار میلیارد ریال در این استان هزینه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند از صرف این میزان هزینه بکاهد، توجه به امر پیشگیری و آموزش است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

فتح‌آبادی بر ضرورت تعامل انجمن‌های حمایت از بیماران خاص استان با انجمن سایر استان‌ها تاکید و اظهار کرد: برقراری این تعامل نقش بسیار موثری در بهره‌گیری از نظارت و تجربیات دیگر انجمن‌ها دارد.

وی خواستار ایجاد کلینیک بیماران خاص در استان با بهره گیری از تجارب سایر استان‌ها شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

بابک عدلی افزود: حمایت مادی و معنوی از بیماران اقدام ارزنده‌ای است که امروز توسط تشکل‌های مردم نهاد شاهد تحقق آن هستیم.

معاون دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز کمبود اعتبار برای تکمیل و تجهیز ساختمان انجمن بیماران ام اس، بالا بودن هزینه تهیه داروهای خارجی، کمبود برخی داورها، نداشتن بیمه بازنشستگی و رعایت نکردن قانون استخدام معلولان را از مهم‌ترین مشکلات بیماران ام اس در این استان عنوان کرد.

زهرا کسایی‌پور افزود: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۳۸۱ بیمار همودیالیز، ۸۶ بیمار تالاسمی، ۱۶۳ بیمار هموفیلی، یک‌ هزار و ۴۰۰ بیمار ام اس، ۳۴۷ بیمار پیوند کلیه و ۲۳ بیمار دیالیز صفاقی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات بیماران خاص گفت: کمبود فضا برای راه‌اندازی بخش دیالیز سفاقی بیماران دیالیزی، کمبود ۲۴ دستگاه ماشین دیالیز، نبود فضای مناسب در بخش‌های دیالیز امام خمینی(ره) اراک، بیمارستان‌های کمیجان، والفجر تفرش و امام صادق(ع) دلیجان از مشکلات بیماران دیالیزی، نبود فضای اختصاصی برای درمان بیماران تالاسمی در بیمارستان‌های امیرکبیر اراک و مدرس ساوه، کمبود تخت، کمبود مراکز ارایه دهنده خدمات به این بیماران و مختلط بودن مراکز ارایه دهنده خدمات از مشکلات بیماران تالاسمی و نبود فضای لازم برای ارایه آموزش‌های لازم به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها و تولد بیماران مبتلا، نبود امکاناتی برای تحویل دارو در شهرستان‌ها، نبود پوشش بیمه‌ای خاص برای اختلالات انعقادی به جز هموفیلی نظیر ون ویلبراند و گلانزمند از مشکلات بیماران هموفیلی این استان است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.