احداث بیمارستان وقفی ویژه بیماران سرطانی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «آیت الله عباسیان» یکشنبه شب در همایش یاوران وقف در ساوه افزود: برای ساخت این مرکز درمانی مجوز ۵۰ میلیارد ریال اوراق وقف اخذ شده است.

وی اظهار کرد: این بیمارستان موقوفی تخصصی در مرحله نخست ۶۴ تخت خواهد داشت و برای مرحله دوم آن نیز بیش از ۵۰ تخت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخش دارو، درمان و سلامتی باید مورد توجه واقفان قرار گیرد، اظهار کرد: خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت بیش از سایر زمینه ها ضروری است.

حجت الاسلام عباسیان در خصوص اوراق وقفی در ساوه نیز گفت: مجوز ۲۰ میلیارد ریال از این اوراق در سال ۹۴ برای این شهرستان گرفته شده است تا در قالب وقف های دسته جمعی موقوفه ای بزرگ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام است، افزود: این مهم باید بیش از پیش در میان اقشار مختلف مردم ترویج و تبلیغ شود.

وی در خصوص بقاع متبرکه استان مرکزی نیز اظهار کرد: ساوه با ۷۰ بقعه، بیشترین میزان بقاع متبرکه این استان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ساختمان و بنای این بقاع در شان امامزادگان نیست هر چند اقدامات خوبی در آستان مقدس امامزادگان سید اسحاق (ع) و سید علی اصغر (ع) ساوه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به ضرورت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: تحقق این مهم نیازمند تامین زیر ساخت ها است که در این خصوص برنامه ریزی و تدابیر لازم صورت گرفته است.

در این مراسم از ۸۰ خیر و خدمتگذار به بقاع متبرکه و موقوفات ساوه با اهدای هدایایی قدردانی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.