آبایی:شهرداری اراک اقدام مطلوبی برای مناسب‌سازی فضای شهری نکرده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک مسعود آبایی عصر امروز در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک با گرامیداشت روز جهانی معلول و انتقاد از اینکه علیرغم پیش‌بینی بودجه برای مناسب‌سازی فضاهای شهری، معابر و پیاده‌‌روها برای معلولین متأسفانه اقدامات چندانی در این راستا انجام نشده است، گفت: مناسب‌سازی فضای محیط و معابر و حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولین باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات و موانع شهری شناسایی و بستر سازی لازم برای رفع موانع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر اراک مدیون آرای این قشر هستند و متأسفانه وسایل حمل و نقل عمومی و معابر شهرها شرایط لازم را برای تردد معلولین ندارند، اظهار داشت: بر اساس مصوبات می‌بایست سه خیابان  برای استفاده معلولین مناسب‌سازی می‌شد که این امر متأسفانه صورت نگرفته است.

نائب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: در سال ۹۱ مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جهت مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولین در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده بود که این مبلغ در متمم بودجه به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت که تنها ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جهت مناسب‌سازی پیاده‌روها هزینه شده است.

آبایی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ نیز مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت مناسب‌سازی و یک میلیارد تومان به منظور کمک به معلولین پیش‌بینی شده بود که تنها مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون جهت مناسب‌سازی هزینه شد و مبلغی که برای کمک به معلولین پیش‌بینی شده بود حذف شد.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری شهرداری نیز مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این امر پیش‌بینی و مصوب شده است که تا کنون براساس عملکردهای ارائه شده اقدام مطلوبی در این حوزه صورت نگرفته و تنها حدود ۱۱۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار داشت: با وجود اینکه دهه‌ها مصوبه در کمیسیون‌ها به منظور مناسب‌سازی فضای شهری به تصویب رسیده، اما هیچ یک اجرایی نشده است.

آبایی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز کوچک‌ترین اقدامی برای افراد معلول انجام نگرفته و حتی یک اتوبوس نیز برای این قشر مناسب‌سازی نشده است.

* تاکید بر ضرورت پیگیری افزایش کیفیت نان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در افزایش قیمت نان شورای شهر هیچ نقشی نداشته است، اظهار کرد: قوت قالب قشر مستضعف جامعه نان می‌باشد و افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان برای این قشر باعث نگرانی و دغدغه است.

نائب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطر نشان کرد: متأسفانه با افزایش قیمت نان، وزن نان و کیفیت نان کاهش یافته که این امر نیازمند پیگیری می‌باشد.

وی از کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خواست تا بحث افزایش کیفیت نان را در جلسه‌ای با حضور مسئولین امر در اولویت بررسی‌های خود قرار دهد.

در این جلسه مقرر شد به منظور فرهنگ سازی و ترغیب همشهریان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، هم‌زمان با روز ۲۶ آذر روز حمل و نقل، خدمات رسانی رایگان حمل و نقل عمومی در محدوده شهر انجام گیرد.

همچنین با تاکید بر ضرورت  ایجاد میادین و بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار در سطح شهر مقرر شد سازمان میادین شهرداری اراک ظرف مدت ۱۵ روز گزارش برنامه‌های سال آتی خود را به شورای شهر ارائه دهد.

طرح اتصال بلوار مهارت به خیابان هپکو و پل شهید بختیاری، پیگیری تهاتر و انتقال ۱۷ حلقه چاه آب آلوده آب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز به شهرداری اراک، اعلام اقدامات لازم استفاده از پساب تصفیه فاضلاب اراک، طرح تشویق و حمایت از ورزشکاران و مدال آوران ورزشی اراک از محل ماده ۱۷ و اهدای سکه بهار آزادی به مدال آوران طلایی، سکه نیم بهار به مدال آوران نقره‌ای و ربع سکه به مدال آوران برنزی مسابقات آسیایی و جهانی از مصوبات دیگر صحن رسمی شورای کلان‌شهر اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.