عملیات نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از سر گرفته شد

دکتر «محمد جمالیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه مهم از مصوبات سفراستانی دولت نهم است که بیش از هفت سال به دلیل نبود منابع اعتباری راکد مانده بود.

وی بیان کرد: این پروژه در ۱۳ طبقه با زیربنای ۳۹ هزار متر مربع کلید خورده که در تمامی این سالها تنها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اظهار کرد: این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی قرار است جایگزین مرکز درمانی فعلی ولیعصر (عج) شود که بیش از ۶۰ سال قدمت داشته و به دلیل پراکندگی امکانات در سطح و فرسودگی تجهیزات پاسخگوی نیاز مردم نیست.

دکتر جمالیان بیان کرد: در برآورد انجام شده تکمیل و بهره برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مرحله نخست که تکمیل زیرسازی و سفت کاری است ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی اظهار کرد: اعتبارات مذکور با مشارکت معاونت راهبردی ریاست جمهوری و همکاری بانکهای عامل برای مرحله اول عملیات اجرایی تامین شده و قرار است ظرف یک سال سفت کاری این پروژه مهم سلامت انجام شود.

رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: پیمانکار بیمارستان ولیعصر از طریق برگزاری مزایده از بین معتبرترین شرکتهای سابقه دار در ایجاد بناهای سلامت کشور تعیین شده است.

دکتر جمالیان اظهار کرد: بهره برداری کامل از این پروژه در مدت چهار سال تعریف شده و با آغاز به کار آن یکی از مشکلات ریشه ای خدمات حوزه سلامت در استان مرکزی حل می شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان مادرتخصصی ولیعصر اراک علاوه بر مردم استان به بیماران استان های همجوار نیز خدمات می دهد و در حال حاضر با وجود کادر درمانی مجرب به دلیل فرسودگی بنا و محدودیت تجهیزات با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

دکتر جمالیان اضافه کرد: به منظور تامین اعتبار نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک فروش املاک مازاد دانشگاه علوم پزشکی اراک و استفاده از ظرفیت خیران در کنار توافق های انجام شده با ریاست جمهوری در تامین بخشی از اعتبار دنبال می شود.

هم اینک ۴۰ درصد بار مراجعات بیمارستانی استان مرکزی در مرکز آموزشی و درمانی ولیعصر (عج) اراک است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.