معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک: نگاه حزبی صرف تشکل‌ها را سیاست‌زده می‌کند

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرحیم بیرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: متاسفانه در یک دوره‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تشکل‌های دانشجویی از نشاط و پویایی که باید در فعالیت‌های خود نشان می‌دادند دور افتادند.

وی با بیان اینکه “طی چند سال اخیر جای فعالیت تشکل‌ها، تحرک دانشجویان و چند صدایی در دانشگاه خالی بود” افزود: اخیرا درصدد ساماندهی وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه هستیم، سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی اراک یک تشکل دانشجویی داشت که متاسفانه فعالیت آن به دلیل رعایت نکردن موازین، قوانین و خطوط قرمز و همچنین نرسیدن تعداد نفرات آن به حدنصاب در مجمع عمومی، معلق شد که اخیرا با ایجاد تغییراتی در اعضا و همچنین تغییر جزئی در نام تشکل، درخواست فعالیت مجدد داده‌اند. باتوجه به فضای عمومی کشور و فضای باز سیاسی ایجاد شده تشکل‌ها کار خود را آغاز خواهند کرد و مجوزها صادر شده است.

بیرقی تصریح کرد: فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه بسیار ضروری است. دانشگاه بدون تشکل دانشگاهی با نگاه دانشجویی سیاسی و فرهنگی، مرده است و ما این فضا را نمی پسندیم. دانشجو زنده است و دانشگاه باید زنده بماند، لازم است که دانشجو در هر شرایطی که قرار دارد آزادی بیان و اندیشه داشته باشد تا بتواند انتقادات و پیشنهادات درستی را برای پیشبرد ازرش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ارائه دهد. حضور و فعالیت تشکل‌ها در دانشگاه امری بدیهی است و امید است که فعالیت این تشکل‌ها به جد پیگیری شود و چند صدایی در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی اراک دوباره ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه “فعالیت سیاسی در دانشگاه لازم است اما دانشجویان باید از سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی دور باشند” عنوان کرد: اگر فعالیت تشکل‌ها در چارچوب نظام باشد و اصل و محوریت فعالیت‌های خود را ولایت فقیه قرار دهند قطعا از سیاست‌زدگی دور خواهند ماند. خط مشی نظام را مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند و اگر تشکل ها در این مدار حرکت کنند قطعا موفق خواهند بود و گرفتار بازی‌های سیاسی نخواهند بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اضافه کرد: زمانی تشکل‌ها و فعالیت آنها دچار سیاست‌زدگی می‌شوند که افراد سعی کنند خودرایی را در کارها اعمال کنند و نگاه حزبی صرف فارغ از عقلانیت را سرلوحه خود قرار دهند که طبیعتا با چنین عملکردی دچار سیاست‌زدگی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه “دانشگاه باید شرایط عمومی مانند آیین‌نامه و همچنین شرایط اختصاصی مانند باز شدن فضا برای فعالیت و عملکرد بهتر و مطلوب دانشجویان را فراهم کند” اظهار کرد: دانشگاه هیچگاه در این امر کوتاهی نداشته است اما گاهی سلایق سیاسی اجازه بهبود شرایط را نمی‌دهند و گاهی عدم رعایت خط قرمزها توسط دانشجویان باعث می‌شود که مسیر حرکت بسته شود.

بیرقی در ادامه با توجه به سالگرد شروع به فعالیت خبرگزاری ایسنا در خصوص عملکرد این مجموعه گفت: خبرگزاری ایسنا با توجه به اینکه رویکرد خود را خبری تعریف کرده است در این عرصه به نوعی محصور شده است در حالیکه به نظر می‌رسد که بخش اعظم سیاست شروع به فعالیت این خبرگزاری آن کارکرد در حوزه‌های فرهنگی بوده است و اعتقاد دارم در حوزه هنری نیاز به تقویت دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اراک با اشاره به اینکه “این خبرگزاری خبرگزاری جا افتاده، کارا و کوشاست” افزود: از عملکرد ایسنا این امر استنباط می‌شود که بیشتر در حوزه خبررسانی و همچنین فرهنگی فعالیت دارد و جا دارد که در حوزه‌های دیگر فعالیت خود را افزایش دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.