هفته نامه مجنون استان مرکزی ولزوم تحقیقات روی آلاینده های اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، این نشریه محلی به نقل از دکتر«حسن طاهراحمدی» رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نوشته است: وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی این منطقه را به چهارمین قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است در حالیکه هیچ رصد علمی در عوارض احتمالی صنعتی شدن بر سلامت مردم انجام نشده است.

این مطلب می افزاید: بالا بودن آمار برخی بیماریها نظیر ام اس و طیفی از سرطان ها در اراک جای سووال است و کلید دستیابی به پاسخ این سووال تحقیقات علمی و مستند است.

«موج فزاینده ابتلا به ایدز در زان و نگرانی های آن»،«تخصیص ۷۵ درصدی اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال جاری»،«طرح احیای تالاب ها در انتظار لایحه دولت» و« هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی درکیفی سازی خدمات سلامت استان مرکزی» از مهمترین عناوین خبری هفته نامه مجنون است.

هفته نامه مجنون استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی «علی آقا ایرجی» در استان مرکزی توزیع می شود.

***هفته نامه آفتاب مرکزی استان مرکزی نیز عنوان درشت خبری شماره ۳۳ خود را به عوارض آسیب های اجتماعی در سلامت و استحکام خانواده ها اختصاص داده است.

در این مطلب به نقل از «زهرا فرجی» مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مرکزی آمده است: زنان رکن اصلی در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده هستند و آگاه سازی و مشارکت این قشر در برنامه های مهار آسیب اجتماعی حیاتی است.

این مطلب می افزاید: امروز به برکت دین مبین اسلام شاهد برابری حقوق زن و مرد فعالیت سازنده بانوان و موفقیت آنها درعرصه های مختلف اجتماعی هستیم و آنان باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: لزوم مشارکت آگاهانه زنان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، مهار آسیب های اجتماعی و تهدیدهای فرهنگی نیاز امروز جامعه است.

« انعقاد تفاهم نامه سلامت بین شهرک های صنعتی و علوم پزشکی اراک»،« آمادگی دستگاه های اجرایی اراک در مقابله با زلزله»،« طرح مکمل یاری ویتامین دیبرای دختران دانش آموز استان » و« ثبت خانه یحیی مستوفی اراک در فهرست آثار ملی کشور» از مهمترین عناوین خبری هفته نامه آفتاب مرکزی است.

هفته نامه افتاب مرکزی با مشی فرهنگی وسیاسی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی ابوالفضل فخرالاسلام دراستان مرکزی منتشر وتوزیع می شود.

هم اینک ۵۶ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۴نشریه چاپ و در اختیارعلاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.