آغاز مرمت و تجهیز موزه های استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای مرمت، بازسازی و تجهیز موزه های استان مرکزی ۹۰۰ میلیو ن ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده که به همین مقدار نیز در صورت نیاز هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: موزه های استان به  سیستم امنیتی، تجهیز ویترین ها به انواع وسایل امنیتی وحافظتی و نورپردازی  آنها ارتقا می یابد.

حسینی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما نماهای بیرونی موزه ها محوطه سازی، بندکشی و در مقابل رطوبت ایمن می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: آثار باستانی، تاریخی، عمارت ها، بناها و اشیای بجا مانده همه نشان دهنده هویت و فرهنگ غنی ایرانی و ذوق و سلیقه آنان است که در ۱۳ موزه استان مرکزی به نمایش گذاشته شده است.

موزه های استان، اشیایی تا قدمت چهار هزار سال را در دل خود جای داده اند

وی اظهارکرد: موزه باستا‌ن شناسی و مردم‌شناسی چهار فصل، موزه حسن پور و موزه مفاخر اراک، موزه مردم شناسی خمین، ساوه، نراق، تفرش، کمیجان، فراهان و آشتیان اشیایی به قدمت چهار هزار سال پیش از میلاد تا دوره ایلخانی وجود دارد.

حسینی بیان کرد: آداب و رسوم، پوشش، اشیاء، روایت داستان ها، قصه ها و افسانه های مربوط به آداب و رسوم گذشته زندگی نیاکانمان و انتقال سینه به سینه آنها همگی امروزه در موزه جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه موزه ها عمارت یا بنایی تاریخی و شاهدی واقعی بر سبک زندگی گذشتگان هستند و  مکان و مامنی امن برای حراست از این آثار و اصالت ایرانی است که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این اماکن تاریخی دیدن می کنند.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در ساتان مرکزی ادامه داد: از ۲۰ تا ۲۶ هفته فرهنگی محلات آغاز می شود تصریح کرد: بررسی، معرفی و تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی، معرفی پتانسیل های گردشگری و مناطق مستعد گردشگری، اجرای برنامه های فرهنگی از جمله موسیقی آیینی سنتی، بازی های بومی و محلی، معرفی توانمندی های صنایع دستی و توزیع اقلام تبلیغاتی از مهمترین برنامه های فرهنگی در شهرستان محلات در هفته فرهنگی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.