انتقاد برخی اعضای شورای شهر اراک به محقق نشدن بودجه مدیریت شهری

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، نائب رئیس شواری اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: از یکهزار و ۲۱ میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری تنها ۴۳۱ میلیارد تومان محقق شده است.
مسعود آبایی هزاوه افزود: مطابق قانون شهردار اختیارات وسیعی برای تحقق بودجه سالانه مدیریت شهری دارد که به درستی از ان استفاده نشده و شهردار اراک باید در خصوص تحقق نیافتن حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب امسال به مردم توضیح دهد.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شرایط تحقق بودجه سال ۹۴ بیانگر ان است که ضعف در تامین بودجه سال ۹۵ نیز ادامه دارد و بای این مشکل حل شود.
دکتر منوچهر کاظمی افزود: نیاز است که دلایل محقق نشدن ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری اراک واکاوی شود و اعضای شورای اسلامی و مردم حق دارند در این خصوص از خادمان خود در شهرداری که مسئولیت مدیریت شهری را پذیرفته اند سئوال کنند.
وی بیان کرد: شهردار اراک باید در یک مناظره تلویزیونی علت این امر را به مردم پاسخ دهد و رسانه ها نیز باید در این راستا از شهردار جویا دلایل و سرنخ های عدم تحقق بودجه سالانه مدیریت شهری شوند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر ادامه داد: تحقق نیافتن پنج یا ۱۰ درصد بودجه امری طبیعی است اما وقتی کفه ترازو در ناکامی تحقق بودجه به ۶۰ درصد می رسد ،غیر طبیعی است.
کاظمی اظهار کرد: بودجه بر مبنای کار کارشناسی بسته می شود و عواملی که در محقق نشدن آن دخیل است باید به درستی شناخته شود جرا که شهر با بنیه ضعیف مالی نمی تواند پویایی و رشد داشته باشد.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست علنی به علت تحقق نیافتن بودجه امسال مدیریت شهری از مردم کلانشهر اراک عذرخواهی کرد و خواستار شفافیت موضوع و پاسخ شهردار اراک به این ناکامی شد.
غلامعباس آجرلو افزود: علل و عواملی که باعث این امر شده باید آشکار و تمام مسائل صادقانه به مردم گفته شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: اگر شهرداری حمایت نشود نمی تواند اقدام های سازنده انجام دهد.
اسماعیل تاج آباد افزود: یکی از دلایل مهم در تحقق نیافتن بودجه مدیریت شهری اراک شرایط کشور و مشکلات اقتصادی است.
وی بیان کرد: دفاع غیرمنطقی از شهردار نداریم اما باید انصاف نیز رعایت شود و همه بدانند شورا با اقتدار کار کرده و هیچ ایرادی وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شورای شهر موظف است از مصوبات حمایت کند اگر حمایت ها کمرنگ شود شورا تضعیف می شود.
تاج آباد اظهار کرد: برای بودجه سال ۹۵ شهرداری اراک ۱۱۰ ساعت وقت گذاشته شده و این بودجه را اعضای شورای شهر تصویب کرده اند.
وی گفت: زحمات شهرداری نباید نادیده گرفته شود خدمات زیادی در سال جاری توسط این نهاد عمومی صورت گرفته و این نهاد باید برای سال جدید یک تیم را تنها برای پیگیری مسائل مالی در نظر گیرد.
شهردار اراک در این نشست گفت: با توجه به تکالیف مندرج و تبصره های بودجه سال ۹۴ و با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی شهرداری، اخذ تسهیلات بانکی به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان، فروش املاک به میزان ۲۸۰ میلیارد تومان، انتشار اوراق مشارکت و صکوک برای اجرای پروژه ۵۵ متری به میزان ۲۵۰ میلیارد تومان، امکان جذب و تامین این منابع نبود.
محمد ابراهیم عباسی ابراز امیدواری کرد:با حمایت های شورای اسلامی شهر و پیگیری های لازم بودجه سال ۹۵ تحقق یابد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری برای تحقق بودجه مصوب ؛تیمی تشکیل شد و تلاش های زیادی صورت گرفت اما بنا به مشکلات اقتصادی این مهم محقق نشد.
شهردار اراک اضافه کرد: یکی از منابع اعتباری سال ۹۴ ناشی از فروش املاک و مستغلات شهرداری بود که واحدهای تجاری گلستان و خاتم با وجود کاهش ۳۰ درصدی قیمت به فروش نرفت و انگیزه خرید برای آنها بسیار کم بود.
عباسی بیان کرد: تا زمانیکه سرمایه گذاران پول خود را در بانک ها قرار دهند و به دنبال دریافت سود بانکی ماهانه باشند این مشکلات وجود دارد.
وی گفت: مشکلات اقتصادی برای تمام کشور است و تحقق نیافتن بودجه به این معنی نیست که شهرداری کار نکرده است.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک تبصره های ۱۶ تا ۲۱ بودجه شهرداری در سال ۹۵ و اصلاحیه متمم بودجه پیشنهادی سال ۹۴ شهرداری اراک از حیث درآمد و هزینه به مبلغ ۴۳۱ میلیارد تومان مصوب شد.
در این نشست بودجه سازمان های تابعه شهرداری اراک به جز باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مصوب شد و مقرر گردید بودجه این باشگاه پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار گیرد.
اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۶ برای کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، اختصاص ۴۰۰ میلیون ریال برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت نواحی یک و دو اراک و ۱۰۰ میلیون ریال برای کمک به دانش آموزان استثنایی اراک، پرداخت پاداش به شهردار و معاونان و موافقت برای افزایش نرخ تاکسی در سال جدید از دیگر مصوبات این نشست بود.
در این نشست علی جعفر محصولی با کسب ۱۳ رای موافق به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ۷۷ انتخاب شد.
کلانشهر اراک با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر در دولت دهم با الحاق دو شهر سنجان و کرهرود به دامنه جمعیتی و جغرافیایی اراک رسمیت یافته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.