بختیاری: عدم توجه کافی به ساخت مسجد در شهرک‌های جدید اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری فرماندار اراک در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان که امروز، ۱۶ آبان در فرمانداری برگزار شد تأکید کرد: ارتقای امنیت اجتماعی صرفاً با مشارکت مردم امکان‌پذیر است و البته انجام کار کارشناسی در این زمینه بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در شهرستان اراک وجود دارد با توجه به تعداد شهرک‌های جدید عدم توجه کافی نسبت به  ساخت مسجد است و به دنبال مباحث فقهی در این زمینه و وقفی بودن این زمین‌ها که باید در راستای نیات خود واقف به کار گرفته شود ساخت مساجد با روند کندی روبرو‌ است.

بختیاری بیان کرد: ارتقای امنیت اجتماعی و طرح مسائل فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین شهر از اولویت‌های مهم است و همچنین تکمیل فعالیت‌های عمرانی در این اماکن باید در دستور کار قرارگیرد به همین منظور در دو سال اخیر شاهد فعالیت‌های بسیاری در این راستا از قبیل افتتاح پارک ترنم در کوی علی‌ابن‌ابیطالب در هفته دولت بوده‌ایم.

فرماندار اراک افزود: انجام کار کارشناسی و شناسایی محله‌هایی که به طور فزاینده‌‌ای در معرض آسیب اجتماعی قراردارند می‌تواند به بهبود امنیت و ارتقای فرهنگ اجتماعی کمک کند و با نتایج خوب و تأثیرگذاری در جامعه همراه شود به طور مثال در کوی ولیعصر ساخت یک مکان ورزشی مناسب می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای جوانان این منطقه فراهم سازد و از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر بحث فرهنگ آپارتمان‌نشینی بسیار رواج پیدا کرده است و در برهه‌ای قرارداریم که باید این فرهنگ نهادینه شود و موضوع امنیت اجتماعی نیز در این بخش قابل بررسی است، چرا که احساس امنیت در خانواده به ویژه در خانوده‌های آپارتمان نشین از خود امنیت مهمتر است و باید در جامعه به‌ عنوان یک ارزش شناخته شود.

به گزارش ایکنا؛ عباس قاسمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اراک نیز در این نشست آسیب، را یک اقدام غیر کیفری برشمرد که ممکن است جرم شناخته شود و بیان کرد: مسأله جرائم و آسیب‌ها فراتر از جرم است، آسیب‌های آپارتمانی و خیابانی زیادی وجود دارد که منجر به جرم می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان اراک  گفت: متأسفانه فضای فرهنگی و آموزشی کلانشهر اراک در شهرداری خیلی ضعیف است و در حوزه پیوست‌های فرهنگی کم کار شده‌ است، باید فرزندان خود را جهت استفاده بیشتر با فضای موجود علمی و سالم‌ترآشنا کرد.

به گزارش ایکنا؛ سیاوش آقاخانی مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در این نشست گفت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد و به جای پیگیری این عوامل باید به دنبال پیش‌بینی راه‌حل  برای رفع این معضل باشیم  و برای مدیریت بهتر باید برنامه مقابله آن را تعریف کنیم .

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: باید به دنبال گسترش سرمایه‌های اجتماعی، آگاهی‌بخشی، جلب اعتماد و مشارکت مردم باشیم و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی می‌تواند به عنوان یک پدیده اجتماعی در تسهیل این مهم تأثیرگذار واقع شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.