صلاحی: رسانه‌ها وارد بازی‌های سیاسی نشوند

به گزارش مرکزی دیلی، عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، با اشاره به نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در ترویج هنجارهای اجتماعی اظهار کرد: قبل از توجه رسانه‌ها به بحث ترویج هنجارهای اجتماعی، متولیان امر باید در این عرصه  حضور فعال یابند.

وی با تأکید بر اینکه نکته مهم در این حوزه بیان واقعیات جامعه است، گفت: اینکه صرفاً بخواهیم به بیان آمار و ارقام بپردازیم کاری پیش نخواهد رفت هرچند بیان آمارها تا حدی که تبعاتی در پی نداشته باشد منجر به تضعیف دولت نشود و صرفاً واقعیات بیان شود خود می‌تواند به پیشرفت کشور و تحقق اهداف کمک کند.

صلاحی ترویج فرهنگ اجتماعی درست در جامعه و رشد هنجارها را مستلزم استفاده از افراد صاحب‌نظر و برنامه‌سازی درست و ایده‌پردازی مناسب عنوان کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده است که به سمت یافتن راهکار برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها حرکت کنیم.

وی یکی از راهکارهای لازم در این عرصه را وارد نشدن رسانه‌ها و صداوسیما به بازی‌های سیاسی دانست و بر یک سویه عمل نکردن و قضاوت نکردن یک جانبه تأکید کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: صداوسیما به عنوان یک نهاد ملی و عمومی باید مسائل و مشکلات را با دیدی عدالت محور عدم، بدونتمرکزگرایی و صرفاً همسو با واقعیات بیان کند.

وی به فعالیت صداوسیما در استان‌ها اشاره کرد و گفت: صداوسیمای مراکز اغلب به مسائل مربوط به مراکز استان‌ها توجه دارند و این یکی از نقاط ضعف آنها محسوب می‌شود در صورتی که رسانه ملی با توجه به نامش باید ملی باشد و همه اقشار جامعه و اتفاقات کشور را پوشش دهد.

صلاحی ادامه داد: قطعاً در حوزه‌های شهرستانی بهتر می‌توان مشکلات را بیان، بررسی و رفع کرد و لازم است که مدیران استانی و شهرستانی با بیان کاستی‌ها و واقعیات موجود در رسانه و صداوسیما صرفاً به دنبال حل آنها باشند و پیگیر بودن و پاسخگویی به مردم را در برنامه‌های خود لحاظ کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اشکالی ندارد که مشکلات در صداوسیما مطرح شود، اظهار کرد: قطعاً با این رویه مردم اطلاعات صحیح را دریافت خواهند کرد. بیان مشکلات از طریق رسانه ملی ارتباطی به سیاه‌نمایی ندارد بلکه از این طریق نیز می‌توان راهکار مناسبی برای مشکلات پیدا کرده و اقداماتی که صورت گرفته است را برای مردم بیان کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: شبکه‌های استانی نقش تعیین‌کننده‌ای در کمک به دولت خواهند داشت چراکه با برنامه‌سازی دراین راستا اقدامات صورت گرفته را منعکس خواهند کرد، مشکلات موجود در شهرستان‌ها را بررسی خواهند کرد و ملی بودن این رسانه در این شرایط به درستی معنا خواهد شد. علاوه بر آن دولت و مسئولین ارشد نیز برای رفع چالش‌ها کمک خواهند شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.