استاندار:حضورسرمایه گذاران در استان مرکزی از راههای اشتغالزایی است

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد حسین مقیمی» شامگاه یکشنبه در جمع مردم در مسجد امام رضا(ع) کوی شهدای صفری اراک افزود: استان مرکزی به دلیل واقع شدن در مرکز کشور فرصت بسیار مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا آنان بتوانند در نقاط مختلف این استان سرمایه گذاری کرده و در نهایت نیز بتوانند مشکلات اشتغال جوانان را برطرف کنند.

وی ادامه داد: گسترش زیرساخت های صنعت و تولید نیز نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال دارد که صنعتگران باید با برنامه ریزی های مدون و کاربردی و استفاده از نیروهای بومی در راستای بالندگی صنعت و تولید گام بردارند.

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش، برنامه کاهش آلودگی هوای اراک را یادآور شد و گفت: این معضل مهمترین دغدغه استانداری مرکزی در یکسال گذشته بود که با برنامه ریزی های مدون و پیگیری های مسوولان موفقیت های عملی حاصل شده است.

وی ادامه داد: راهبری معضلات ترافیکی و ساماندهی آن، بهبود کیفیت سوخت خودروها، توسعه فضای سبز، مهار معضل گرد و غبار با مالچ پاشی تالاب کویری میقان و اصلاح ساختار واحدهای صنعتی آلاینده از جمله اقداماتی است که در یک سال اخیر دنبال شده است.

وی، تخصیص سوخت گاز برای پالایشگاه شازند، تخصیص سهمیه پساب به تالاب میقان، سرعت بخشی به خروج خودروهای فرسوده از چرخه مصرف را از دیگر اقدامات انجام شده ، عنوان کرد.

مقیمی گفت: یکی از واحدهای مشکل دار صنعتی شرکت ایرالکو است که در محدوده جمعیت و سکونتگاه اراک واقع شده و به دلیل فرسودگی تجهیزات به عنوان یکی از دغدغه های آلاینده در اراک مطرح است.

مقیمی توضیح داد: مشارکت صاحبان این صنعت برای انتقال کارگاه پخت آند به شعاع ۳۰ کیلومتری شهر در خیرآباد نشانگر تعامل و درک این صنعت از آلودگی و مسوولیت پذیری آن برای پرداخت هزینه های اجتماعی است که امیداست صاحبان این واحد به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ترکیب آلایندگی هوای اراک تنها متعلق به حوزه صنعت نیست بلکه بخش مهمی از آن به نواقص ترافیکی و خودروهای فرسوده است که دستگاه های متولی مدیریت شهری باید با شتاب بیشتری برنامه های روان سازی ترافیک را دنبال کنند و در این راستا تقاطع های غیر همسطح ایجاد شده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: کاهش آلودگی هوا مهمترین خواسته و مطالبه به حق مردم اراک است و همه بخش ها باید دست در دست یکدیگر داده تا این معضل به شکل ریشه ای حل شود و خواسته مردم در بهره مندی از هوای پاک، عملی شود.

وی با بیان اینکه تا چهار سال آینده یکهزار هکتار فضای سبز در نقاط مختلف شهر اراک ایجاد می شود خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۲۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده است و عملیات ۱۳۰ هکتار نیز تا پایان سال جاری در نقاط مختلف این کلانشهر آغاز می شود.

مقیمی یادآور شد: همچنین مدیران پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نیز تعهد کرده اند که تا چهار سال آینده دو هزار هکتار فضای سبز در اطراف واحدهایشان بکارند که این اقدامات نیز گامی موثر در راستای کاهش آلودگی شهر اراک است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تجهیز مساجد نقاط مختلف استان مرکزی تخصیص داده شده که باید در سطح استان تقسیم شود.

احداث شعبه بانک، احداث کلانتری، ساخت ورزشگاه، ایجاد فضاهای آموزشی، تفریحی، اختصاص دادن یک خط تاکسیرانی، آسفالت معابر و گسترش فضای مسجد امام رضا(ع) مهمترین خواسته مردم کوی شهدای صفری اراک از استاندار استان مرکزی بود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی هر ماه یکبار به یکی از مساجد نقاط مختلف استان رفته و ضمن اقامه نماز مغرب و عشا در حضور مردم به سخنان و درد دل های آنان گوش می دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.