سلیمی:شوراها نباید خاصیت خود را از دست بدهند

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: این بحث هنوز در مجلس پخته نشده و نیاز است تا موضوع کامل تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی شوراها که در کشور حاکم است نباید دست شوراها را کاملا ببندیم زیرا اختیارات شوراها محدود است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری یکی از اصل های قانون اساسی اظهار داشت: البته در قانون اساسی وظایف شوراها بسیار گسترده است اما متاسفانه هنوز در کشور به این اصل قانون اساسی توجه جدی نشده است و شوراها هم توجهی به این موضوع نکرده اند.

سلیمی بیان کرد:بحث درمان، آموزش، عمران و آبادانی شهرها و سایر امور مرتبط با شهر به عهده شوراها می باشد اما هنوز این اصل قانون اساسی به صورت جدی عملیاتی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر با ورود به بحث انتخاب شهرداران توسط مردم شوراها را محدودتر کنیم می توان گفت شورا یک حالت نمایشی پیدا خواهند کرد و بنابراین باید کاری کرد که تقویت شوراها را به دنبال داشته باشد و نباید اقدامی کرد که باعث تضعیف شوراها شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:شوراها نمایندگان مردم در امور اجرایی هستند و اگر موضوع انتخاب شهردار را از این مجموعه سلب کنیم شوراها حالت ویترینی پیدا خواهند کرد و خاصیت خود را از دست می دهند.

سلیمی با ابراز نگرانی نسبت به آینده کاری شوراها در صورت اجرای این طرح عنوان کرد: در صورت محدود کردن شوراها ممکن است در آینده با مشکل داوطلب شدن نخبگان و افراد توانمند در شوراها روبرو شویم و به همین دلیل نیز باید شورا ها را جدی تر گرفت و قدرت آنها را افزایش داد و کاری نکرد که باعث دلزدگی آنها شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.